018e8aed64","lang":0,"debug":0}
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

مجلس دهم نشان داد که به فکر اولویت‌ها نبود

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مجلس دهم نشان داد که به فکر اولویت‌ها نبود

حجت‌الاسلام نقوی در خطبه های نماز جمعه شهرستان لنگرود گفت: مجلس دهم مجلسی بود که در یکی از حساس‌ ترین مقاطع تاریخ مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی، از سال ۹۵ تا ۹۹ در خانه‌ی ملت حضور داشت. حتما مجلس دهم عملکرد‌های مثبتی داشت که باید تقدیر کرد، اما در یک نگاه جامع و کلی، مجلس […]

حجت‌الاسلام نقوی در خطبه های نماز جمعه شهرستان لنگرود گفت: مجلس دهم مجلسی بود که در یکی از حساس‌ ترین مقاطع تاریخ مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی، از سال ۹۵ تا ۹۹ در خانه‌ی ملت حضور داشت. حتما مجلس دهم عملکرد‌های مثبتی داشت که باید تقدیر کرد، اما در یک نگاه جامع و کلی، مجلس دهم مجلس موفقی نبود.

ایشان با اشاره به رد صلاحیت بعضی از نمایندگان گفت: بعد از ۴ سال تعدادی از نمایندگان دیگر در انتخابات ثبت‌نام نکردند و حدود ۷۵ نماینده هم رد صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت شدند که این مسئله بسیار اعتمادسوز شد و باعث شد ما در انتخابات اخیر، شاهد کمترین حضور و مشارکت مردم در طول ۴۰سال باشیم. این نتیجه‌ی اعتمادسوزی مجلس بود.

نقوی در ادامه گفت: قطعا مجلس دهم باید به ملت عزیز ایران پاسخگو باشد که چرا ده‌ها نماینده در خانه‌ی ملت بجای اینکه به فکر منافع ملی و مردم باشند، به فکر منافع شخصی، خانوادگی و باند خودشان شدند.

امام جمعه لنگرود به بیان برخی نقطه ضعف های مجلس دهم پرداخت و گفت: این مجلس در مسائل مربوط به عموم مردم مانند گرانی بنزین که مسائل امنیتی، معیشتی و اقتصادی برای ملت ایجاد کرد، فعال ظاهر نشد و منفعل عمل کرد. مجلس از معیشت و منافع مردم دفاع نکرد.

بعضی نمایندگان در مجلس دهم بجای اینکه به فکر مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند، این مردم دیدند که نمایندگانشان به فکر منافع شخص و خانواده و باند و جناح خودشان شدند.

مجلس دهم نشان داد که به فکر اولویت‌ها نبود. الویتی برای مسائل و دغدغه‌های مردم قائل نبود و نشانه‌اش این است که در روزهای پایانی مجلس دهم، مسئله‌ی اصلاح قانون انتخابات را به صحن مجلس آورد و همه‌ی این مسائل باعث شد که مجلس از مردم نمره‌ی قبولی نگیرد.

ایشان در ادامه توصیه هایی نیز به مجلس یازدهم داشتند و گفتند: مجلس یازدهم نسبت به مسائل برخورد منطقی و پخته‌ای داشته باشد؛ مانند مجلس نهم و دهم نباشد. با مسائل اساسی این کشور و انقلاب سطحی برخورد نکند.

مسئله‌ی برجام، مسئله‌ی کمی نبود که در طی ۲۰ دقیقه مجلس نهم آن را تصویب کرد. مسئله‌ی FATF، مسئله‌ی کمی نیست. الان بیش از یک سال است در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد؛ اما مجلس دهم در عرض چند روز آن را تصویب کرد.

نقوی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات، افزود: شرایط خاص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور ما، باعث شد که ما بعد از ۴۰ سال شاهد کمترین حضور مردم پای صندوق ‌های رای باشیم و عامل مهم این بود که اعتماد مردم نسبت به مسئولین و نمایندگان مجلس دچار خدشه و اشکال شد.

امام جمعه لنگرود در پایان با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید اعتماد و امید را به جامعه برگرداند، گفتند: این مجلس با پیگیری دغدغه‌ها و مسائل اصلی این مردم می‌تواند فضای کشور را آماده بکند برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌ های رای در سال آینده و انشاالله تشکیل دولت جوان و حزب اللهی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.