تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0
فرماندار لنگرود در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان؛

مدیریت پسماند در گرو عزم و اراده جدی و همگانی امکان پذیر است

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
مدیریت پسماند در گرو عزم و اراده جدی و همگانی امکان پذیر است
فرماندار لنگرود راه حصول به نتیجه مطلوب را بهره‌گیری از تجارب موفق سایر جوامع و مدیریت پسماند به صورت  استفاده از روشهای علمی میسر دانست

به گزارش نگین شمال  ؛ محمدرضاجلالی فرماندار شهرستان لنگرود صبح روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان که با حضور اعضای کارگروه درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، مدیریت در این حوزه را مستلزم عزم و اراده جدی، جمعی و همگانی مردم ومسئولان دانست.

محمدرضا جلالی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در این زمینه گفت: اگر بناست پسماند. مدیریت شود همه باید در این زمینه مشارکت مسئولانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لاجرم باید در  مدیریت این امر از روشهای علمی وتجارب موفق دیگر جوامع در فائق شدن بر چالش تولید ودفع بهداشتی پسماند بهره مند شد، افزود: تلاشهای خوبی در این حوزه ها انجام شده، لکن کافی نبوده وسپس متذکر شد، شاید از  مهم ترین دلایل  عدم توفیق کامل آن در فقدان گسترش فرهنگ سازی جامعه در دو بعد کاهش تولید زباله و تفیکیک از مبدا دانست.

فرماندار لنگرود راه حصول به نتیجه مطلوب را بهره‌گیری از تجارب موفق سایر جوامع و مدیریت پسماند به صورت  استفاده از روشهای علمی میسر دانست.

به گفته وی، در چنین شرایطی است که می توانیم بر این چالش فایق و از بسط و گسترش تاثیرات منفی وخطرناک آن ممانعت نماییم.

جلالی صرف حضور مدیران را در نشست مدیریت پسماند کافی ندانست و تصریح کرد: حضور مدیران در این نشست باید مسئولانه و بر مبنای پاسخگویی استوار باشد.

وی با یادآوری این مطلب که در حوزه مدیریت پسماند در این شهرستان تلاش هایی ارزنده صورت گرفته لکن آن را ناکافی دانست و تصریح کرد: باید تلاش ها در این زمینه افزایش یابد.

وی فرهنگ سازی عمومی در جامعه و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در شرایط کنونی بهترین و موثرترین راه برای مدیریت پسماند ذکر کرد.

فرماندار لنگرود در بخش دیگر بر ضرورت بسیح همگانی، شهرداریها، بخشداریها و دهیاران عزیز با بهره گیری از گروه ها و عموم مردم عزیز در آستانه ی سال نو و بهار طبیعت بر پاکسازی و تنظیف کلیه مسیر های و راههای  اصلی وفرعی از زباله تاکید کرد.

جلالی تولید ۱۲۰ تن زباله در روز در لنگرود را نگران کننده و ناخوشایند دانست و خواستار تلاش مضاعف و همت همگانی در ایجاد ساز و کارهای مناسب برای خروج از این معضل شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=14681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.