تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0
کمیته امداد امام خمینی ره آستانه اشرفیه

نشست خبری با دهدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آستانه اشرفیه برگزار شد.

  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۱۴
نشست خبری با  دهدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آستانه اشرفیه برگزار شد.
دهدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) آستانه اشرفیه گفت :در سال جاری اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان اعتبار برای شهرستان اختصاص یافته که تا به امروز ۸۰ درصد تسهیلات ما برای مددجویان پرداخت گردیده، کسی که شغل داشته باشد میتواند نیازهای اولیه زندگی خودرا تامین کند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نگین شمال؛

دهدار رئیس کمیته امداد ضمن عرض تبریک ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری  خدمت همه حاضرین و مددجویان به سخنرانی پرداخت.

در ادامه:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این نشست، ضمن اشاره به اهداف تاسیس این کمیته در سال ۵۷ و در شرایط حساس روزهای اول انقلاب، گفت: صدور فرمان تاسیس و تشکیل کمیته امداد تنها بعد از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهایی که ضد انقلاب به مراکزی مانند صدا و سیما حمله می کرد، دغدغه مندی حضرت امام (ره) نسبت به محرومان را نشان می داد.همانطور که می دانید یکی از اهداف کمیته امداد کمک به اقشار نیازمند جامعه است و کمیته امداد علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه کمک های دیگری را ارائه می نماید و فقط به بحث پوشش گرفتن و پرداختن مستمری ماهیانه به افراد نپرداخته است.

توضیح داد:با توجه به اینکه حضرت امام خمینی(ره) به شکوفایی استعدادها، مددرسانی به کار و کمک به ایجاد زندگی شرافتمندانه اقشار محروم را ماموریت اصلی این نهاد انقلابی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در احکامی که برای روسای کمیته امداد طی سال های اخیر صادر کرده اند، به امر توانمندسازی تاکید داشته اندکه ما در مجموعه کمیته امداد آن را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم.یکی از مقوله های کمیته امداد بحث توانمند سازی افراد می باشد که از طریق پرداخت تسهیلات برای اشتغال زایی ، کاریابی انجام می شود. در سال جاری اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان اعتبار برای شهرستان اختصاص یافته که تا به امروز ۸۰ درصد تسهیلات ما برای مددجویان پرداخت گردیده، کسی که شغل داشته باشد میتواند نیازهای اولیه زندگی خودرا تامین کند.

رئیس کمیته امداد آستانه اشرفیه، سه محور توانمندسازی درماموریت این نهاد را “اشتغال”، “مسکن” و “خوداتکایی” ذکر کرد و گفت: توانمند سازی با رعایت تکریم افراد را تا زمانی که فرد از پوشش این نهاد خارج شود، دنبال می کنیم.

بیان کرد: یکی دیگر از مقوله های مهم کمیته امداد بحث آسان سازی ازدواج می باشد که در این بخش خوشبختانه ۵۷ نفر از مددجویان را جهیزیه پرداخت کرده ایم که شامل ماشین لباسشویی، جاروبرقی، تلوزیون، اجاق گاز و یخچال میباشد، که جمعا حدود ۳۵ ملیون تومان میشود.

معتقد است: خوشبخت کسی است که خوشبختی دیگران را فراهم سازد، یکی از اهداف ما بحث مردمی سازی است، خیرین همیشه کمک احوال مددجویان بودند و اگر کمک خیرین ما نبود تا به امروز ما نسبت به کمک به مددجویان خود به مشکل بر می خوردیم. انتظار داریم خیرین امسال هم نسبت به کمک و حمایت از محرومین بشتابند تا بتوانیم نوروز خوبی را برای مستضعفین و مددجویان فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=14668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.