تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

چرا ارتش اسرائیل وارد غزه نشد؟

  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
صد آنلاین | واکنش‌های گسترده بین‌المللی و جبهه مقاومت و بر هم خوردن محاسبات اسرائیل و آمریکا در کوچاندن ساکنان غزه از خانه و کاشانه خود، موجب شد، ایالات متحده آمریکا با ایفای نقش «پلیس خوب» از اسرائیل درخواست کند که تصمیم خود برای حمله زمینی به غزه را فعلا متوقف کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا از این رژیم خواسته که حمله زمینی به نوار غزه را تا ایجاد یک گذرگاه انسانی به تأخیر بیندازد.

این خبر در پی بیانیه روز گذشته ارتش اسرائیل و تعیین ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته‌ برای کوچاندن ساکنان غزه از شمال این منطقه به سمت جنوب منتشر شد؛ سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار پیامی به زبان عربی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) دست به تهدید و ارعاب ساکنان نوار غزه زده و اعلام کرده بود، تا پیش از حمله زمینی احتمالی ارتش اسرائیل و در بازه زمانی تعیین شده، از بیت حانون به سمت جنوب خان یونس حرکت کنند.

البته در این بیانیه با استفاده از کلمات عوام فریبانه‌ای ادعا شده که فلسطینی‌ها می‌توانند «بدون وارد آمدن هیچ آسیبی» به جنوب نقل مکان کنند؛این در حالی است که اسرائیل در هشت روز گذشته  انواع بمب‌های ممنوعه را بر سر و سامانِ زن، مرد و کودک فلسطینی حتی آن گروه که در مسیر کوچ بودند، ریخته و آنان را به خاک و خون کشیده است. کشته شدن ۷۴۲ کودک فلسطینی تنها در هشت روز نشان می‌دهد که اسرائیل هیچ حرمتی برای جان غیرنظامیان  قائل نیست و تنها بدنبال فرصتی برای تداوم نسل کشی در نوار غزه است.

اسرائیل با اعلام ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته به دنبال دستیابی به ۲ هدف مهم بوده است؛ نخست، ارزیابی واکنش‌های جهانی بویژه در میان کشورهای اسلامی در مورد قصد این رژیم برای حمله زمینی به نوار غزه و دوم، نمایش چهره انسانی از خود با اثبات این موضوع که به دنبال حفظ جان غیرنظامیان است.

اسراییل با پیگیری دو هدف مورد نظر عملا بدنبال بستر سازی برای پاکسازی کامل غزه، نابودی کامل حماس و در دست گرفتن سرزمین‌های تحت کنترل جبهه مقاومت فلسطین است.

پشتیبانی کامل مردم غزه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین بزرگترین مانع برای تحقق راهبرد رژیم صهیونیستی است لذا تلاش می‌کند با ایجاد رعب و وحشت، غزه را از جمعیت خالی کند تا بتواند به راحتی سیاست سرزمین سوخته را در این منطقه عملی و جغرافیای در اختیار حماس را تحت کنترل خود درآورد.

ارتش رژیم صهیونیستی مقدمات این راهبرد غیر انسانی را طی هشت روز گذشته از کانال‌های مختلفی پیگیری کرده است؛ از یک سو رسانه‌های دروغ‌پردازی همچون روزنامه صهیونیستی معاریو و هم پیمانانش، خبر تایید نشده ورود پیاده نظام اسرائیل به غزه را مخابره می‌کند و از سوی دیگر نیروی هوایی این رژیم با بمباران‌های کور و وحشیانه، انواع بمب‌های ممنوعه فسفر سفید را بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آورد. تلاش برای ایجاد موجی از وحشت در میان ساکنان غزه و وادار کردن آنان به مهاجرت اجباری، آنچه در در روز نکبت سال ۱۹۴۸ بر سر فلسطینیان آوردند، ضلع دیگر این راهبرد غیرانسانی صهیونیست‌هاست.

مسلم است که در اجرای این راهبرد، اسرائیل تنها نیست. ایالات متحده آمریکا در سه بعد حمایت‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌ای، تمام قد در کنار اسرائیل ایستاده است و در تداوم این بازی خطرناک و غیر انسانی این رژیم را همراهی می‌کند.

در طول ۴۸ ساعت گذشته و بعد از اعلام ضرب‌الاجل اسرائیل، مقامات و سازمان‌های بین‌المللی هشدارهایی مبنی بر غیرقانونی و غیر عملی بودن این اقدام صادر کردند؛ کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر خواستار توقف دستور انتقال ساکنان غزه شد و تاکید کرد که این اقدام منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد. از سوی دیگر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقال یک میلیون فلسطینی از شمال غزه به جنوب را غیرممکن دانست.

علی‌رغم تلاش برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم، هنوز هستند نهادهای بین‌المللی که به جنایات این رژیم اذعان دارند؛ سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری کشتار انسان‌های بی‌گناه در نوار غزه شده و اعلام کرده  دستور اسرائیل برای تخلیه غزه غیرقابل قبول است و باید محکوم شود.

علاوه بر هشدار سازمان‌های بین‌المللی و مقامات سیاسی کشورها، تظاهرات میلیونی مردم کشورهای مختلف در حمایت از مردم غزه، این پیام را به اسرائیل و آمریکا مخابره کرد که نسل کشی و اجرای سیاستِ سرزمین سوخته در غزه بدون واکنش و هزینه نخواهد بود و می تواند تبعات سنگینی برای آنان به همراه داشته باشد. از سوی دیگر تهدید سایر گروه‌های مقاومت اسلامی به مقابله با حمله زمینی اسرائیل به غزه از جمله عوامل بازدارنده‌ای بود که محاسبات قبلی رژیم را حداقل تا ایجاد شرایط جدید برهم زد.

شکل گیری وضعیت جدید و بر هم خوردن محاسبات اسرائیل و آمریکا در کوچاندن ساکنان غزه از خانه و کاشانه خود، موجب شد، ایالات متحده آمریکا با ایفای نقش «پلیس خوب» از اسرائیل درخواست کند که تصمیم خود برای حمله زمینی به غزه را فعلا متوقف کند و بهانه لازم برای عدم اجرای سیاست حمله زمینی اسرائیل به غزه را که تبعات سنگینی بدنبال خواهد داشت در اختیار تل آویو قرار دهد.

به طور قطع گذر زمان و آشکار شدن ابعاد جنایت‌های بی سابقه رژیم صهیونیستی در غزه که با پشتیبانی مستقیم آمریکا در حال انجام است، فشارهای بین‌المللی به این رژیم را افزایش خواهد داد.

روزهای آینده می تواند آبستن رخدادهای غیر قابل پیش بینی دیگری باشد که البته به طورقطع برای رژیم صهیونیستی مطلوب و آرامش‌بخش نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عالی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.