تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
3

خبر وزیر کشور از کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا در برخی از استان‌ها

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
خبر وزیر کشور از کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا در برخی از استان‌ها

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:با هماهنگی که در سطح ملی و استانی نسبت به موضوع مبارزه با کرونا بین مسئولین انجام شده، آنچه الان در آن واقع هستیم و می توانیم یک ارزیابی نسبت به آن داشته باشیم این است که همه مسئولین و دستگاه های […]

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:با هماهنگی که در سطح ملی و استانی نسبت به موضوع مبارزه با کرونا بین مسئولین انجام شده، آنچه الان در آن واقع هستیم و می توانیم یک ارزیابی نسبت به آن داشته باشیم این است که همه مسئولین و دستگاه های اجرایی نسبت به مساله توجیه، شناخت مکفی دارند و هماهنگی ها بسیار خوب است.

وزیر کشور با اشاره به وجود ضعف هایی در روزهای ابتدایی مبارزه با بیماری کرونا، گفت: ما الان در جایی ایستادیم که وزارت بهداشت ما در آمادگی کامل در شناخت مناسب و در تامین امکانات و تجهیزات کامل قرار دارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛

* وزارت کشور با توجه به جایگاهش در ساختار اداری استانداری و فرمانداری شهرداری و بخشداری‌ها هماهنگی و پیگیری‌ها در سطح استان‌ها انجام داد. از همان روز اول که آقای نمکی در ۳۰ بهمن اولین گزارش را درباره کرونا ارائه کرد، وزارت کشور در یک اسفند ستاد مقابله با کرونا را با توجه به جایگاه سازمان مدیریت بحران تشکیل داد و دستور العمل‌های لازم ابلاغ شد برای رئیس جمهور هم گزارشاتی تهیه شد.

*{ با اشاره به وجود ضعف هایی در روزهای ابتدایی مبارزه با بیماری کرونا}: در شرایط کنونی با توجه به ضعفی که در روزهای ابتدایی در تامین امکانات، تجهیزات و شرایط بستری شدن در بیمارستان ها، مشکل احتمالی تخت و یا دغدغه و نگرانی که پزشکان و پرستاران عزیز داشتند، ما الان در جایی ایستادیم که وزارت بهداشت ما در آمادگی کامل در شناخت مناسب و در تامین امکانات و تجهیزات کامل قرار دارد.

* این موضوعات با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی در کشور انجام شد و نتیجه آن شده که ما امروز در مدیریت این مساله مسیری را که در پیش گرفتیم کاملا برای مسئولین و مردم مشخص است؛ مردم عزیزمان در این ایام با افزایش سطح آگاهی و خود کنترلی و مدیریت خودشان توانستند به ما کمک های عظیمی کنند.

* یکی از مباحثی که از روزهای اول مطرح بود این بود که ما با توجه به این طرح کاهش فاصله اجتماعی اقداماتی همچون تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مراکز تجمع جمعیتی انجام شد، و در مرحله دوم این طرح از هفتم فروردین شدت بیشتری پیدا کرد.

* همه مسئولین و مردم با هماهنگی و همکاری بسیار خوبی که داشتند باعث شد، شرایط مطلوب تری داشته باشیم که همین جا لازم می دانم از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت، فرمانداران، استانداران و بخشداران تشکر کنم.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.