68e6894279","lang":0,"debug":0}
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

احیای باغات چای وافزایش تولید ادله ای قابل دفاع از مدیریت جهادی سازمان چای کشور

  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
احیای باغات چای وافزایش تولید ادله ای قابل دفاع از مدیریت جهادی سازمان چای کشور

یادداشت همای خبر  به قلم مدیر مسئول همای خبر در شرایطی که کشور در وضعیت تورم قرار گرفته است تنهایی عاملی که موجب کم کردن شاخص فلاکت می شود تولید است.با تولید می توان نقدینگی موجود را به سمت کالا وخدمات هدایت کرد.حقیقتا طی چند سال اخیر سازمان چای خدمات موثری در بخش احیای باغات […]

یادداشت همای خبر  به قلم مدیر مسئول همای خبر در شرایطی که کشور در وضعیت تورم قرار گرفته است تنهایی عاملی که موجب کم کردن شاخص فلاکت می شود تولید است.با تولید می توان نقدینگی موجود را به سمت کالا وخدمات هدایت کرد.حقیقتا طی چند سال اخیر سازمان چای خدمات موثری در بخش احیای باغات چای وکارخانه های رها شده ودر نتیجه افزایش میزان تولید واشتغال انجام داده است. یکی از مهمترین فاکتورهای مثبت این سازمان. تسریع در پرداخت بهای چای می باشد.معضلی که در سالهای دورتر باعث دلسردی کشاورزان گشته بود.اینها حاصل نمی شود مگر اینکه عزم جدی در مدیریت سازمان چای در جهت حل مشکلات کشاورزان وجود داشته باشد.اما یکی از معضلات اساسی چایکاران وضعیت نامشخص زمین های کشاورزی آنان است که با اینکه نزدیک‌به نیم قرن عمر خود را در این باغات صرف کرده اند اما از حیث منابع طبیعی این زمین ها جزء متصرفات قلمداد می گردد. لذا هر چند سازمان چای مستقیما نمی تواند در رفع این مشکل گام بردارد اما به عنوان لایحه باید در دستور کار این سازمان ودولت قرار گیرد.تا دستور مقام معظم رهبری درسال تولید،پشتیبانی ها و مانع زادیی ها محقق گردد.
دربحث موفقیت سازمان چای می توان به بازگشت ۱۰۰۰هکتار از باغات چای به چرخه تولید و بهره مندی ۷۶۰ هکتار باغات چای از صندوق حمایت از سازمان چای ونیز احیای ۲۰کارخانه چای طی سه سال گذشته (ارتقای کارخانجات از ۱۵۱به۱۷۲) اشاره کرد.
گفتنی است افزایش ۲۵هزارتنی تولید از ۱۱۲هزار تن از سال ۹۷به ۱۳۷تن در سال ۱۴۰۰ از دیگر مواردی است که نشان دهنده رونق ایجاده شده در صنعت چای می باشد.اینها حاصل نمی شود مگر اینکه تدوین برنامه های راهبردی وکارشناسی وتلاش در پرداخت به موقع بهای برگ سبز چای و در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت به کارخانجات وچایکاران حاصل شده باشدکه امید وارم با تخصیص اعتبارات ویژه در بودجه سال جاری ۶۰۰۰هکتار باغات چای رها شده به چرخه تولید باز گردد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.