تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان احیا میشود

  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان احیا میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین شمال به نقل از خبرگزاری فارس از لاهیجان، رسول فرخی میکال ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان پیروز لاهیجان در سالن اجتماعات این بیمارستان با بیان اینکه روند توسعه هر شهری را با مسئله بهداشت ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: مردم باید در شرایط کنونی و در هنگام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین شمال به نقل از خبرگزاری فارس از لاهیجان، رسول فرخی میکال ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان پیروز لاهیجان در سالن اجتماعات این بیمارستان با بیان اینکه روند توسعه هر شهری را با مسئله بهداشت ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: مردم باید در شرایط کنونی و در هنگام بیماری فقط دغدغه درمان داشته و به‌هیچ‌وجه نگرانی از بابت کمبود امکانات را نباید حس کنند زیرا برخورداری از امکانات رفاهی مهم‌ترین مؤلفه جامعه‌ای آرام است.

وی لاهیجان را برند استان گیلان معرفی کرد و گفت: جایگاه گردشگری لاهیجان ایجاب می‌کند که حداقل امکانات درمانی را داشته باشد زیرا مرکزیت درمانی شرق گیلان با این شهرستان است و باید یک بیمارستان مجهز را در لاهیجان داشته باشیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه وضعیت فعلی بیمارستان پیروز باید هرچه سریع‌تر مشخص شود، تصریح کرد: برای تأسیس بیمارستان پیروز دو بیمارستان را فدا کردیم ولی مردم واقعاً در بیمارستان تازه تأسیس‌شده لاهیجان با مشکل مواجه بوده و خدمات‌رسانی به بیماران بسیار ضعیف است، لذا باید در اسرع وقت وضعیت فعلی بیمارستان پیروز را مشخص کنیم.

فرخی با گله‌مندی از تعطیلی دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان در شهرستان لاهیجان بیان کرد: در اسناد بالادستی و سند توسعه شهرستان لاهیجان بنابراین بود دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان تجهیز شود ولی باید دید چه عاملی باعث تعطیلی بیمارستان‌های لاهیجان شد زیرا با انجام این کار مردم با ضعف خدمات درمانی مواجه شدند.

وی با تأکید بر عدم مشکل در بازگشایی بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان افزود: بر اساس اطلاعات موجود برای بازگشایی بیمارستان سیدالشهدا به لحاظ ساختاری مشکل خاصی وجود نداشته و باید این بیمارستان را تجهیز کنیم تا به مردم خدمات ارائه دهد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی از دستور فوری وزیر بهداشت برای بازگشایی بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان خبر داد و گفت: ما به مردم قول دادیم که تمام تلاش خود را برای بازگشایی دو بیمارستان تعطیل‌شده لاهیجان انجام داده و در این خصوص نامه‌نگاری‌های لازم را با وزارت بهداشت انجام داده و شخص وزیر بهداشت دستور فوری بازگشایی این دو بیمارستان را صادر کردند.

فرخی با بیان اینکه باید بعضی از پزشک‌های متخصص را جذب بیمارستان پیروز شوند، تصریح کرد: مردم از عدم وجود بعضی از رشته‌های پزشکی به‌مانند چشم‌پزشک در بیمارستان دیروز گله‌مند هستند لذا بعضی از رشته‌های پزشکی را به این بیمارستان وارد کنیم زیرا بار درمانی شهرستان‌های شرق گیلان بر عهده لاهیجان و بیمارستان پیروز است.

وزارت راه و شهرسازی بیمارستان ناقص به دانشگاه علوم پزشکی تحویل ندهد

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه با بیان اینکه بیمارستان اصلی هر منطقه از کشور باید بسیار جامعه باشد، اظهار کرد: خدمات درمانی نباید در مراکز و بیمارستان‌های دولتی را پراکنده کنیم زیرا مردم با مشکل مواجه می‌شوند لذا سیاست‌های درمانی این است که بیمارستان اصلی جامعه باشد.

انوش دهنادی با تأکید بر لزوم ساخت کامل بیمارستان در بعضی از شهرستان‌های گیلان گفت: وزارت راه نباید بیمارستان ناقص را تحویل مردم و دانشگاه علوم پزشکی بدهد زیرا بعدها با مشکلاتی به‌مانند بیمارستان پیروز مواجه می‌شویم لذا از مسؤولان وزارت راه درخواست دارم بیمارستان لنگرود را ناقص تحویل مردم ندهند.

وی با اشاره به میانگین تخت‌های موجود در استان گیلان افزود: در گیلان به ازای هر هزار نفر ۱.۳ تخت داریم که این نسبت در دیگر شهرستان استان متفاوت است ولی این میانگین در شهرستان لاهیجان به دلیل وجود دو بیمارستان خصوصی از میانگین استانی بالاتر است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه باید از امکانات موجود درمانی در استان به‌صورت بهینه استفاده کنیم، تصریح کرد: کشور در شرایط تحریم به سر برده و نباید پول و بیت‌المال را هدر دهیم لذا اگر باید تمام تلاش را کنیم تا از امکانات موجود بیمارستان‌های گیلان بهره‌مندی لازم را ببریم.

دهنادی با تأکید بر انجام کارهای کارشناسی در خصوص احیا دو بیمارستان تعطیل‌شده لاهیجان بیان کرد: اگر بیمارستان پیروز از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار بود ما دیگر مشکلی در حوزه درمانی لاهیجان نداشتیم ولی با توجه به شرایط موجود باید برای احیا بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان اقدامات و کارهای کارشناسی انجام شود زیرا ساختمان ۲۲ آبان فرسوده است.

وی نقش تکمیل و تجهیز بیمارستان پیروز در ارائه خدمات مناسب درمانی به مردم را مؤثر دانست و گفت: اگ

ر مسؤولان سیاسی و بهداشتی در کنار یکدیگر به تجهیز بیمارستان مرجع کمک کنند مردم با آرامش به درمان خود پرداخته و آن دو بیمارستان هم می‌تواند به‌عنوان کمک‌کننده به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه باید برای تجهیز بیمارستان پیروز اقدامات لازم اندیشیده شود، بیان کرد: از مسؤولان بیمارستان پیروز درخواست دارم از تجهیزات ضروری موردنیاز یک فهرستی تهیه‌کرده و در اختیار مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا با پیگیری‌های نماینده لاهیجان اقدامات لازم اندیشیده و منابع لازم تأمین شود.

بیمارستان پیروز با استانداردهای اولیه بسیار فاصله دارد

رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان در این جلسه با بیان اینکه اورژانس گلوگاه یک بیمارستان است، اظهار کرد: فضای اورژانس بیمارستان پیروز تنها ۳۰ متر بوده و فقط در آن ۱۶ تخت اولیه وجود داشت که برای مردم و مراجعه‌کنندگان مشکلاتی ایجاد می‌کند ولی در طی این مدت تعداد تخت‌ها را به ۳۰ تخت رساندیم.

محمد هاتف با تأکید بر اینکه بیمارستان پیروز با استانداردهای اولیه بسیار فاصله دارد، گفت: بیمارستان پیروز دارای نقص‌های بسیار زیادی است و حتی درگذشته دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن هم نداشتیم که اکنون و بعد از مدت‌ها دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان پیروز تحویل داده شد.

وی با اشاره به تعداد پرسنل استفاده‌شده در بیمارستان پیروز لاهیجان افزود: در این بیمارستان ۷۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار هستند ولی با مشکلات عدیده‌ای به‌مانند کمبود فضا مواجه هستند.

رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان با اذعان به اینکه بسیاری از تجهیزات مورداستفاده در اتاق عمل این بیمارستان قدیمی هستند، تصریح کرد: مردم لاهیجان با افتتاح این بیمارستان تصور رفع دغدغه درمانی را داشتند ولی اکنون در این بیمارستان کمبودهای متعددی وجود دارد به‌طوری‌که بسیاری از وسایل مورداستفاده در اتاق عمل این بیمارستان قدیمی هستند.

هاتف استفاده از ظرفیت بیمارستان سیدالشهدا را ضروری دانست و گفت: بیمارستان سیدالشهدا دارای فضای بسیار خوب و زیرساخت نسبت مناسب است که باید از اینترنت چه دروسی استفاده کنیم تا بار درمانی از بیمارستان پیروز کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.