تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

احتمال قفل شدن گوشی‌های شیائومی در ایران؟

  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
احتمال قفل شدن گوشی‌های شیائومی در ایران؟

خبر قفل شدن گوشی‌های برند ردمی و می‌شیائومی، نخستین بار توسط وب سایت XDA-Developers رسانه‌ای شد.   به گزارش نگین شمال به نقل از شهر خبر: عده‌ای از کاربران چند کشور تحریم شده در انجمن‌های XDA-Developers از مواجه شدن با مشکل لاک شدن موبایل شیائومی خود خبر داده اند.   به تازگی تعدادی از کاربران […]

خبر قفل شدن گوشی‌های برند ردمی و می‌شیائومی، نخستین بار توسط وب سایت XDA-Developers رسانه‌ای شد.

 

به گزارش نگین شمال به نقل از شهر خبر: عده‌ای از کاربران چند کشور تحریم شده در انجمن‌های XDA-Developers از مواجه شدن با مشکل لاک شدن موبایل شیائومی خود خبر داده اند.

 

به تازگی تعدادی از کاربران کوبایی و سوری مدعی شده اند که گوشی‌های برند رِدمی (Redmi) و می (Mi) شیائومی آن‌ها قفل شده است. در این رابطه برخی رسانه ها، علت قفل شدن گوشی این کاربران را سیاست‌های جدید شرکت شیائومی عنوان می‌کنند. اما فعالان حوزه فناوری خلاف این عقیده را دارند.

این رسانه‌ها می‌گویند شیائومی درحال توسعه بازار خود در آمریکا است و برای فروش گسترده، باید قوانین تحریمی آمریکا علیه کریمه، سوریه، کوبا، ایران، کره شمالی و سودان را رعایت کند.

طبق این گزارش ها، هنگامی که شیائومی بخواهد قوانین آمریکا رعایت کند، اجازه فروش گوشی به کشور‌های تحت تحریم این کشور را نخواهد داشت.

کاربران کوبایی و سوری می‌گویند گوشی‌های شیائومی چند روز پس از فعال شدن، قفل شده و با چنین پیامی مواجه شده اند: «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»

البته تاکنون چنین موردی از سوی کاربران ایرانی گزارش نشده و ممکن است که این خبر شایعه‌ای بیشتر نباشد.

بااین حال، این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی برای گوشی‌های همراه  رخ می‌دهد. در این باره هواوی هم چندسالی است طعم تحریم‌های آمریکا را چشیده و حالا فعالان حوزه فناوری می‌گویند شیائومی دوست ندارد به سرنوشت هواوی دچار شود، به همین دلیل هم قصد پیروی از تحریم‌های آمریکا را دارد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=4832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.