تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2
استان گیلان

۵۴ هزار تن کیوی تولیدی گیلان صادر شد

  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
۵۴ هزار تن کیوی تولیدی گیلان صادر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات ۵۴ هزار تن محصول کیوی تولیدی استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: این صادرات به ارزش ۳۲ میلیون دلار از مرز آستارا انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال صالح محمدی گفت : هشت هزار و ۱۲۰ باغدار کیوی در استان سالانه به طور متوسط ۲۱۵ هزار تن محصول تولید می کنند که ۷۵ درصد کیوی تولیدی آنها به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، استونی، گرجستان، اوکراین و تاجیکستان صادر می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: ۱۱ سردخانه نگهداری انواع محصولات کشاورزی از جمله کیوی در شهرستان آستارا فعال است.

 

وی با اشاره به توافق انجام شده در سفر به کشور روسیه با کفیل وزارت کشاورزی جمهوری داغستان در مورد بندر ماخاچ‌قلعه اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت کشتیرانی این بندر و توافق بر کاهش تشریفات گمرکی به خصوص در محصولات کشاورزی می‌تواند در رونق صادرات آنها از جمله کیوی نقش مهمی ایفا کند.

 

برداشت محصول کیوی از باغ‌های گیلان تقریبا از آبانماه آغاز و اواخر آذرماه پایان می یابد؛ شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا عمده تولیدکنندگان کیوی در استان گیلان هستند، مصرف کیوی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی موثر است

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.