تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2
غرب گیلان

۲۴ تن چوب قاچاق در غرب گیلان کشف شد.

  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
۲۴ تن چوب قاچاق در غرب گیلان کشف شد.
رشت _فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از توقیف ۱۲ دستگاه خودرو باری و کشف ۲۴ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال ؛ سرهنگ امیر وهاب‌زاده به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره و اظهار کرد: قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است و ضرر جبران‌ناپذیری را به سلامت محیط زیست وارد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاقچیان چوب به مدت چهار روز در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شد، افزود: ماموران انتظامی در این مدت با انجام اقدامات پلیسی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان، یک دستگاه کامیون، هشت دستگاه خودرو باری نیسان و سه دستگاه خودرو پیکان وانت حامل چوب را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف ۲۴ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها با همکاری منابع طبیعی خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۱۲ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی صومعه سرا با اعلام اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ وهاب‌زاده در پایان گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۲۹ مغازه‌ متخلف در تالش

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی تالش از بازدید ۷۶۲ واحد صنفی و پلمب ۲۹ مغازه متخلف طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی اظهار کرد: با هدف تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی یک ماه گذشته در شهرستان تالش به مرحله اجرا درآمد.

وی به بازدید از ۷۶۲ واحد صنفی در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت به ۹۷ واحد صنفی تذکر ابلاغ، برای ۵۴ واحد اخطار پلمب صادر، از ۴۱ واحد تعهد اخذ و ۲۹ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و برابر مفاد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصناف در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق پلیس، کلیه واحدهای صنفی سطح شهرستان تالش مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.