تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2
با حضور استاندار مازندران

۱۲ سری جهیزیه به زوج‌های معلول مازندران اهدا شد.

  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
۱۲ سری جهیزیه به زوج‌های معلول مازندران اهدا شد.
همزمان با گرامیداشت روز جهانی معلولان در آیینی با حضور استاندار مازندران، ۱۲ سری جهیزیه به زوج‌های معلول تحت پوشش بهزیستی استان اهدا شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال ؛همسو با رویکرد جدی دولت سیزدهم مبنی بر تقویت بنیاد خانواده و کمک به زوج‌های جوان تحت حمایت و تشویق جوانان تحت پوشش بهزیستی به ازدواج، تهیه جهیزیه مورد اهتمام قرار گرفته است.

 

اقلام هر سری جهیزیه اهدایی شامل چهار قلم کالای اساسی یک تخته فرش، دستگاه تلویزیون، دستگاه یخچال و جارو برقی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال است.

شناسایی و حمایت ویژه دولت از خانواده‌های محروم و دارای معلولیت در مازندران

 

استاندار مازندران در این مراسم با بیان این که امروز معلولان به عنوان قشر موثر جامعه همانند افراد عادی فرصت های لازم و برابر را در جامعه پیدا کردند، گفت : نمونه موفقیت معلولان ،کسب رتبه ۲۵ سراسری کنکور امسال توسط یک معلول ساروی است.

 

سید محمود حسینی پور افزود: جامعه معلولان در همه حوزه ها فعال هستند و دولت موظف است تا در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال معلولان نیز اقدام عملی کند.

 

وی با تاکید بر این که طبق برنامه مشکل مسکن جامعه معلولان مازندران تا پایان دولت سیزدهم باید حل و فصل شود، ادامه داد: اشتغال معلولان نیز در در اولویت برنامه‌های استان است.

 

استاندار مازندران بیان داشت: فشار های معیشتی خانواده های دارای افراد معلول نیز با استفاده از منابع مولد سازی ،کاهش خواهیم داد.

 

وی با توضیح این نکته که در دولت سیزدهم، کار جهادی در بهزیستی مازندران نسبت به شناسایی افراد خانواده معلول که امکانات ابتدایی نداشته اند، شده است، ادامه داد:در حوزه اشتغال و مولد سازی، در ۲ سال اخیر افراد معلول زیادی به کار گرفته شدند.

 

نماینده عالی دولت در مازندران به اهمیت فعالیت جامعه معلولان در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: دولت با همکاری شهرداری ها متناسب سازی فضای شهری را با هدف ارایه خدمات مطلوب به افراد معلول نیز توجه داشته است.

 

حسینی پور حمایت معنوی از جامعه معلولان را از تکالیف مهم مسوولان مازندران برشمرد و بر لزوم اهتمام ویژه به این مقوله تاکید کرد.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه جامع برای حضور معلولان در مازندران تدوین شده است.

 

وی گفت: جامعه معلولان مازندران از منظر تحصیلات قابل نیز رشد قابل توجهی دارند که باید از آنان استفاده کرد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند.

 

این نهاد حمایتی مازندران همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.