تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

یک شرط جدید برای خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو

  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
یک شرط جدید برای خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو

به گزارش نگین شمال پس از تجربه کردن الگوهای مختلف پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده، قرعه‌کشی و سایر شیوه‌های فروش خودرو در سایپا و ایران‌خودرو اکنون سرپرست وزارت صمت از یک شرط جدید در زمان ثبت‌نام خبر می‌دهد. جعفر سرقینی که به دنبال عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور فعلا مسئولیت سرپرستی وزارت صنعت، معدن […]

به گزارش نگین شمال پس از تجربه کردن الگوهای مختلف پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده، قرعه‌کشی و سایر شیوه‌های فروش خودرو در سایپا و ایران‌خودرو اکنون سرپرست وزارت صمت از یک شرط جدید در زمان ثبت‌نام خبر می‌دهد.
جعفر سرقینی که به دنبال عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور فعلا مسئولیت سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت را برعهده دارد، روز گذشته از فروش فوق‌العاده ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو با موعد تحویل سه ماهه خبر داد و گفت: متقاضیان در زمان ثبت‌نام بایستی ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را واریز کنند.
او البته تاکید کرد که تمام شرط‌های قبلی همچنان پابرجا هستند و محدودیت‌های ثبت‌نام رفع نشده‌اند. آنچنان که ایسنا گزارش داده دیروز در جلسه کمیته خودرو مقرر شد که به منظور کاهش التهابات بازار خودرو، از مهرماه تا پایان سال جاری، در مجموع ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به صورت فروش فوق‌العاده به مردم عرضه شود.

مقابله با سنگ مفت، گنجشک مفت
سرقینی در توضیح دلیل این شرط جدید گفت: همه شرایط برای تحویل خودروها اعم از روش قرعه‌کشی برای توزیع خودرو و محدودیت‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های جدید فروش فوق‌العاده محصولات از مهرماه به بعد همچون روال سابق طرح‌های اجرا شده قبلی خواهد بود. تنها یک شرط بر شروط قبلی اضافه شده است؛ اینکه متقاضیان ۱۰ درصد مبلغ خودرو را در زمان ثبت‌نام واریز کنند. این تصمیم برای این گرفته شده است که وقتی مبلغی از متقاضی برای ثبت‌نام دریافت نشود، تعداد ثبت‌نام‌ها زیاد می‌شود و مردم می‌گویند ” سنگ مفت، گنجشک مفت؛ فعلا ثبت‌نام کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید”.
وی افزود: تفاوت دیگری هم که وجود خواهد داشت؛ این است که منتخبان بایستی ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام اسامی، مبلغ خودرو را تهیه و به حساب خودروساز واریز می‌کردند اما اکنون این مهلت به ۱۲۰ ساعت (پنج روز) افزایش پیدا کرده است.

۱۰ درصد بلوکه می‌شود
وی در پاسخ به اینکه تکیف ۱۰ درصد واریز شده برای مشتریان برنده نشده، چه خواهد شد و چه مدت طول خواهد کشید تا به حساب ثبت‌نام‌کننده باز گردد گفت: این ۱۰ درصد را ما از مردم دریافت نمی‌کنیم؛ این مبلغ از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد ماند. در حقیقت این مبلغ در حساب فرد بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود و وارد حساب خودروساز نخواهد شد.
سرپرست وزارت صمت ادامه داد: همچنان حداکثر زمان تعیین شده برای تحویل ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی مذکور یک تا سه ماه پس از ثبت‌نام قطعی متقاضیان خواهد بود. تعداد خودروهای قابل عرضه بیشتر شده و ماهانه به طور متوسط ۲۵ هزار دستگاه خودرو (طی دو مرحله که احتمالا هر دو هفته یکبار خواهد بود) از انواع تولیدات ایران‌خودرو و سایپا وارد سیستم فروش فوق‌العاده خواهد شد و منتخبان ظرف مدت یک تا سه ماه خودرو خود را تحویل خواهند گرفت.

ادامه گرانی خودرو
تلاش تولیدکننده‌های داخلی برای تحویل ۱۵۰ هزار خودروی جدید تا پایان سال، در حالی اطلاع‌رسانی شده که بازار همچنان ملتهب است و قیمت‌ها بی‌رحمانه در حال سرکشی هستند. طبق گزارشی که روزنامه شهروند دیروز منتشر کرد، به نقل از فروشندگان بازار خودرو آمده است: در یک هفته قیمت خودرو حدود ٣٠‌ درصد رشد داشته است. بهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۹‌میلیون تومان در پانزدهم شهریور به قیمت ۱۷۵‌میلیون تومان رسید و مدل فول این خودرو که پانزدهم شهریور ۱۶۳‌میلیون تومان قیمت داشته است به قیمت ۱۷۸‌میلیون تومان افزایش یافت.
همچنین خودروهای پژو ۲۰۶ اس دی، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس و پژو پارس ساده که در پانزدهم شهریور به ترتیب ۱۹۳، ۱۴۱ و ۱۷۵‌میلیون تومان قیمت داشتند، به قیمت ۲۱۵، ۱۶۰ و ۱۹۰‌ میلیون تومان رسیده‌اند. خودروهای تیبا ‌هاچ‌بک هم از ۱۰۸‌ میلیون تومان به ۱۱۹‌ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان رسیده است و کوییک دنده‌ای که ۱۲۱‌میلیون تومان قیمت داشته است به قیمت ۱۳۴‌میلیون تومان قیمت جهش داشت.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.