تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان افتتاح شد

  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان افتتاح شد
یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در هفت نقطه از سطح شهر لاهیجان طی سه روز با حضور داوران مطرح کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار نگین شمال از لاهیجان، افتتاحیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز ( جمعه، ۳۱تیر) با گلباران مزار شهدای آقا سید محمد یمنی آغاز و دقایقی پیش با اولین اجرا در پارک بعثت( باغ ملی) این شهرستان ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با هدف حفظ و ارتقاء مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک، اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی است.

یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در هفت نقطه از سطح شهر لاهیجان طی سه روز از ۳۱ تیر لغایت ۲ مرداد ماه سالجاری با حضور داوران مطرح کشور برگزار می شود.

مجید صالحی، شهرام کرمی و فاتح باد پروا از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور  به عنوان داوران بخش مسابقه این جشنواره منصوب شدند که پس از بررسی داوران بازبین ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه و سه اثر در بخش جنبی و پنج کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شدند که قرار است طی سه روز در هفت نقطه شهر برای عموم به اجرا درآید.

از ۱۶۶ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره آثار منتخب راه یافته در بخش مسابقه جشنواره شامل ” آقای ف. خانم شین” به کارگردانی پویان عطایی از اصفهان،  “رونمایی” به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام ،”واکسیاه” به کارگردانی مهسا افتحی از تفرش، “۳۷۰ شهروند نمونه” به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان، “تندیس” به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران،”لیگ جهانی” به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان ،”عقیق سرخ” به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان, “صد رحمت به عشق های قدیمی” به کارگردانی نازیلا امینی از بوکان ،”به یک کارگر ساده نیازمندیم نیستیم” به کارگردانی سارا نیک طبیعت از رشت ، “مشتی حسن خری داشت” به کارگردانی علی بیداوسی از لاهیجان ،”هشت خان” به کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران ،”رحیل “به کارگردانی روح‌ال… اریس از کرمان  است.

آثار منتخب راه یافته در بخش کودک شامل “رنگینک و شهر آرزوها” به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان،”یوکایدی” به کارگردانی سجاد آقابابایی از تهران، “گرگ مجازی” به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ، “کی از همه قوی تره” به کارگردانی امیر تنها از لاهیجان، “یک روز بخصوص” به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر  است.

آثار پذیرفته شده در بخش جنبی جشنواره شامل “عبدو” به کارگردانی محمد بت دوار از بندر انزلی، “تصمیم با شما “به کارگردانی ساحل احمددوست از آستانه اشرفیه ،نمایش “ساده اما کاربردی “به کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه است.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به دبیری شهردار لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  با بیش از ۸۰ اجرا در هفت نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.