تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

گیلان جزو استان های نخست کشور در نصب و راه اندازی سامانه هوشمند عملیاتی آسایار و آسایاب است.

  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
گیلان جزو استان های نخست کشور در نصب و راه اندازی سامانه هوشمند عملیاتی آسایار و آسایاب است.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از ایسنا : رئیس اورژانس گیلان، با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۲۰ ماموریت در سطح استان انجام می شود، گفت: روزانه ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس داریم. پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان ۶۳ پایگاه فعال […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از ایسنا : رئیس اورژانس گیلان، با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۲۰ ماموریت در سطح استان انجام می شود، گفت: روزانه ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس داریم.

پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان ۶۳ پایگاه فعال و ۶۸ کد فعال(آمبولانس عملیاتی) دارد، اظهار کرد: بیش از ۵۲۰ نفر پرسنل عملیاتی اعم از کارشناس و کاردان فوریت های پزشکی و پرستاری و رشته های مرتبط داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس – آمبولانس، دو دستگاه موتور – آمبولانس(موتورلانس) و یک فروند بالگرد در گیلان، عنوان کرد: از بالگرد برای بحران ها، حوادث جاده ای و انتقال بیماران بدحال از شهرستان ها به مرکز استان استفاده می کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۲۰ ماموریت در سطح استان انجام می شود، گفت: در نیمه اسفندماه سال گذشته که همراه با شیوع ویروس کرونا بود، ۴۴۰ عملیات را در روز ثبت کردیم که رکورد بود.

اسدی، از اجرای طرح توسعه پایگاه های شهری و جاده ای به ویژه در شهرستان های رشت، لنگرود، اهیجان، تالش و آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچقدر تعداد پایگاه های ما بیشتر باشد، زمان امدادرسانی بهتر می شود؛ البته در حال حاضر در زمان استاندارد بر بالین بیمار حاضر می شویم، اما در پیک مسافرت های نوروزی و تابستانی نیازمند پایگاه های بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس داریم، افزود: گیلان جزو استان های نخست کشور در نصب و راه اندازی سامانه هوشمند عملیاتی آسایار و آسایاب است. در گذشته ۱۳ مرکز پیام در شهرستان ها داشتیم، اما سال گذشته این مراکز در رشت تجمیع شدند و همه آمبولانس ها را به GPS مجهز کردیم. در واقع زمان های عملیات به صورت اتوماتیک ثبت می شود و این افزایش نظارت، توان عملیاتی ما را افزایش داده و خدمات رسانی به بیماران را بهتر کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان، میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در عملیات های شهری را ۹.۸ دقیقه و در عملیات های جاده ای را ۹.۲ دقیقه دانست و اضافه کرد: براساس دستورالعمل های سازمان اورژانس کشور این زمان در کلانشهرها و جاده ها ۱۵ دقیقه و در شهرهای کوچک ۹ دقیقه است.

وی با بیان اینکه گیلان هشت موسسه آمبولانس خصوصی دارای ۲۴ آمبولانس فعال است، یادآور شد: از هم استانی ها می خواهیم در حوادث و بحران ها خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند. همچنین مسیر تدد آمبولانس ها باید باز نگه داشته شود تا خدمات رسانی به بیماران در زمان مناسب صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.