تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

کیت‌های تشخیص کرونا در اختیار گیلان قرار می‌گیرد

  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کیت‌های تشخیص کرونا در اختیار گیلان قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از تسنیم از رشت، مهدی شادنوش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر تنها 4 مرکز در سطح کشور توانایی شناسایی ویروس کرونا را دارند اظهار داشت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و با توجه به وضعیت فعلی گیلان، به زودی کیت‌های تشخیص کرونا […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از تسنیم از رشت، مهدی شادنوش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر تنها 4 مرکز در سطح کشور توانایی شناسایی ویروس کرونا را دارند اظهار داشت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و با توجه به وضعیت فعلی گیلان، به زودی کیت‌های تشخیص کرونا در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با بیان اینکه به علت محدود بودن مراکز ویژه تشخیص ویروس کرونا در کشور، اعلام نتیجه نمونه‌های ارسال شده به این مراکز زمان بر بوده و پاسخ با تأخیر به استان ها داده می‌شود عنوان کرد: با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دستگاه‌های آزمایشگاهی خریداری شده و به استان وارد می‌شود.

شادنوش شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت نکات بهداشتی، عدم حضور در اماکن عمومی و مانند این‌ها را از جمله اموری که باید توسط مردم جدی گرفته شود اعلام کرد و بیان داشت: شیوع سریع کرونا و قابلیت سرایت بالای آن در بین افراد یک جو روانی خاصی در دنیا و در کشورمان به راه انداخته و موجب ترس همه شده است.

وی پرهیز شهروندان از حضور در تجمعات و مکان‌های عمومی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه مردم می‌توانند سؤالات خود درباره کرونا را به صورت شبانه روزی با شماره 4401 مطرح کنند تصریح کرد: در حال حاضر اولویت نخست ما برای توزیع اقلام بهداشتی و لوازم حفاظت شخصی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی است.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان حفظ و صیانت از سلامت پزشکان و پرستاران را که در مواجهه مستقیم با بیماران کرونایی هستند را امری لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: پس از اینکه نیازهای این بخش تأمین شد اقلام مورد نظر در اختیار آحاد مردم قرار خواهد گرفت تا از طریق داروخانه های مشخص و مراکز بهداشت بین آنان توزیع شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان کاهش ساعات کار ادارات در استان را اقدامی خوب و مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در حال انجام است بتوانیم تا یک ماه و یا 40 روز آینده گردش ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر را محدود کنیم زیرا ادامه روند شیوع این بیماری به ضرر جامعه است.

شادنوش تعداد تلفات ویروس کرونا در سه ماه گذشته را 2 هزار و 700 نفر اعلام کرد و با تأکید بر اینکه کشندگی ویروس آنفلوآنزا فصلی بسیار بیشتر از کرونا است تصریح کرد: مردم برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا باید حتی الامکان در خانه بمانند، سفرهای خود را به تعویق انداخته و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی عدم امکان‌پذیر بودن بحث اعمال قرنطینه شهرها را با توجه به شرایط بومی و فرهنگی کشورمان مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم باید قرنطینه خوداختیاری را در دستور کار قرار دهند افزود: مبارزه با بیماری کرونا از عهده یک وزارتخانه و نهاد و دستگاه خارج است و همکاری و مشارکت عمومی را طلب می کند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.