تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2
شهرداری بندر کیاشهر

کشف و تربیت مدیران ولایت مدار و مسئولیت پذیر به سبک شهرداری بندر کیاشهر

  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کشف و تربیت مدیران ولایت مدار و مسئولیت پذیر به سبک شهرداری بندر کیاشهر
طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است که با همکاری مشترک مرتضی عاطفی شهرداری کیاشهر و مدارس ابتدایی بندر کیاشهر برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال؛ مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر: با تاکید بر اینکه امروز باید برای اداره مطلوب کشور در ۲۰ سال آینده برنامه ریزی کرد، افزود: طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسوولیت پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است.

 

 

خبرنگار نگین شمال: از آثار بارز این طرح می توان به شناسایی افراد موثر و مستعد به عنوان مدیران آینده اشاره نمود.

با توجه بر اینکه موفقیت فردای ایران وابسته به تصمیم گیری صحیح و بجای مدیران امروز است، با اشاره به نقل قول حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ در پاسخ به این پرسش که ” پس یاران شما کجا هستند؟ ” فرمودند ” یاران من در گهواره های مادرانشان هستند ” می توان: نقش جوانان دانش آموخته در آن مکتب را در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم و این مهم نیز بسیار تاثیرگذار بود. مدیران آینده کشور نیز، هم اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند و لازم است تا زمینه آشنایی آنها را با گام های آغازین مسوولیت پذیری اجتماعی فراهم نموده، تا بتوانند نقش خود را در آینده مدیریتی کشور به درستی ایفا نمایند.

 

طرح شهردار مدرسه می تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی ورود به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امورجامعه و تصمیم سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم نماید.

با تأکید به اینکه یکی از اهداف این طرح، آشنائی نوجوانان و جوانان با فرآیند انتخابات است: دستاوردهای بزرگ این طرح می توان به آشنائی این نسل با فرآیند انتخابات اشاره نمود، چرا که آنان در این فضای دوستانه و صمیمی، نحوه درست رقابت کردن، انتخاب کردن و رفاقت و همدلی پس از آن را به خوبی آموزش خواهند دید و موجب می شود تا در آینده شاهد کاهش بسیاری از بداخلاقی های موجود در این حوزه باشیم.

تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیرپروری و افزایش حس تعلق در آنها خواهد شد.

 

دانش آموزان، با این اهداف و به منظور تبیین نقشه راه و تدوین برنامه‌های عملیاتی است تا بتواند زمینه های بروز شایسته ترین افراد را برای مدیریت در کشور فراهم آورد.

 

شایان ذکر است، ‌یکی از اهداف این طرح، تنظیم چارچوب عملیاتی همکاری متقابل و مشترک در زمینه فعالیت های فرهنگی- اجتماعی دانش آموزی و مدرسه محور با تاکید بر اجرای طرح شهردار مدرسه است.

 

از دیگر محورهای این برنامه می توان به ارتقای آگاهی‌های مورد نیاز زندگی‌شهری برای دانش‌آموزان به‌صورت مدرسه‌محور، سازماندهی ظرفیت‌های دانش‌آموزی برای ترویج مهارتهای ارتقای کیفیت زندگی مبتنی بر اصول و ارزشهای اسلامی و ارائه آموزش‌های پایه شهروندی برای تحقق زمینه‌های نقش‌پذیری اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان برای حضور فعال در جامعه اسلامی باشد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=14261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.