تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
درآمدزایی کشاورزان

کشت دوم انواع محصولات در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کشت دوم انواع محصولات در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان
رئیس جهاد کشاورزی گیلان: از ۱۰۰ هزار هکتار شالیزار‌های استان برای کشت دوم، حدود ۶۵ هزار هکتار به کشت راتون اختصاص یافته است.

صالح محمدی در گفتگوی با خبرنگار صدا و سیما گفت : از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار های گیلان ،کشت دوم در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان، پس از برداشت اول محصول برنج آغاز شده که حدود ۶۵ هزار هکتار آن به پرورش راتون اختصاص یافته است.

وی با اشاره به رونق کشت دوم در شالیزار‌های غیرماندابی گیلان در سال‌های اخیر ، افزود : افزایش تولید محصولات کشاورزی ، استفاده دُرُست از منابع آبی ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان در نیمه دوم سال ، کمک به حاصلخیزی زمین و مبارزه با آفات زمستانی از اهداف کشت دوم محصولات کشاورزی در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیزار‌هایی که در آن کشت دوم انجام می‌شود، هنگام آماده سازی زمین برای کشت اصلی برنج، هزینه کمتری برای شخم خواهد داشت، گفت: پرورش راتون ، نشا مجدد برنج ، کشت علوفه دام مانند شبدر برسیم و تریتیکاله ، ذرت و چغندر علوفه‌ای ، پاچ باقلا ، باقلای مازندرانی ، سبزی و سیفی ، ترب و تربچه و اسفناج از محصولاتی است که در کشت دوم در شالیزار‌ها کاشته می‌شوند.

صالح محمدی با اشاره به شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز گیلان برای کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان ، افزود : با همکاری سازمان تعاون روستایی گیلان محصولات کشاورزی تولید شده در نیمه دوم سال در قالب روستابازار در همه شهرستان‌های مختلف به مصرف کنندگان عرضه می‌شود و بخشی از محصولات کشاورزان نیز به سازمان میادین میوه و تره بار تهران ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.