018e8aed64","lang":0,"debug":0}
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

کاهش ۲۰ درجه ای دمای هوا در گیلان/بارش باران و برف در راه است

  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کاهش ۲۰ درجه ای دمای هوا در گیلان/بارش باران و برف در راه است

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: از امروز (شنبه) با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، افزایش ابر و وزش باد و رگبار باران دور از انتظار نیست. وی افزود: برای روز یکشنبه نیز با ورود سامانه سرد و بارش زا شاهد کاهش دما، […]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: از امروز (شنبه) با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، افزایش ابر و وزش باد و رگبار باران دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای روز یکشنبه نیز با ورود سامانه سرد و بارش زا شاهد کاهش دما، افزایش ابر و بارندگی و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و وزش باد تا صبح روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای روز شنبه آسمان اکثر نقاط استان گیلان ابری تا نیمه ابری، وزش باد گرم و به تدریج با افزایش ابر و رگبار باران پیش بینی می‌شود، گفت: برای روز یکشنبه نیز آسمان اکثر مناطق استان گیلان ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و وزش باد و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش به صورت برف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نواحی جلگه‌ای بر اساس الگوهای هواشناسی در روز یکشنبه آسمان استان همراه با بارش باران، مخلوط برف و باران، به تدریج طی عصر و شب بارش برف پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی، تصریح کرد: با توجه به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا از شنبه تا صبح سه شنبه احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کندی در تردد خودروها و مواج بودن دریا پیش بینی شده است.

وی از بخش‌های کشاورزی، باغداران، گلخانه داران، مرغداری‌ها و پرورش دهندگان ماهی خواست تا تمهیدات لازم را در این زمینه پیش بینی کنند.

دادرس ادامه داد: با توجه به کاهش دما افزایش مصرف سوخت حامل‌های انرژی نیز باید از سوی دستگاه‌های مربوطه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان درباره وضعیت دریا نیز اظهار کرد: ارتفاع موج دریا برای امروز ۱.۵ متر پیش بینی شده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.