تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

کاریکاتوریست گاردین بابت کشیدن این عکس اخراج شد

  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کاریکاتوریست گاردین بابت کشیدن این عکس اخراج شد
کاریکاتوریست روزنامه انگلیسی گاردین به دلیل ترسیم کاریکاتوری از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شد.

استیو بل، کاریکاتوریست روزنامه انگلیسی گاردین به دلیل ترسیم کاریکاتوری از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شد.

بل گفته بعد از ترسیم این کاریکاتور از دفتر روزنامه با او تماس گرفته و گفته‌اند که تصویر نتانیاهو یادآور عبارت «یک پوند گوشت» از شخصیت «شایلاک» در داستان «تاجر ونیزی» اثر ویلیام شکسپیر است.

شایلاک به دلیل رباخواری و طمع بیش از حد یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های یهودی در ادبیات انگلیسی به شمار می‌رود. در نمایشنامه مشهور شکسپیر، شایلاک به «آنتونیو» تاجر می‌گوید در صورتی که پولش را ظرف سه ماه برنگرداند بایستی به اندازه یک پوند از گوشت خودش را به جای آن بدهد.

بل در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفته تفسیر گاردین «با عقل جور در نمی‌آید» زیرا کاریکاتور او نتانیاهو را در حال انجام یک عمل جراحی روی خودش نشان می‌دهد که تبعات فاجعه‌بار آن هنوز مشخص نیست.

این کاریکاتوریست در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «این تصویر الهام‌گرفته از کاریکاتوری است که دیوید لوین از لیندون جانسون، (سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا) برای نشان دادن جای زخم عملیات او کشید.»

یک سخنگوی گاردین با تأیید قطع همکاری با استیو بل گفت: «این تصمیم گرفته شده که قرارداد استیو بل تمدید نشود. کاریکاتورهای او بخش مهمی از گاردین طی چهل سال گذشته بوده‌اند. ما از او تشکر می‌کنیم و برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم.»

اخراج این روزنامه‌نگار در بحبوحه عملیات رژیم صهیونیستی علیه غزه با حمایت‌های همه‌جانبه کشورهای غربی از جمله دولت انگلیس صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی این حملات را بعد از عملیات حماس موسوم به طوفان الاقصی در شنبه گذشته آغاز کرد.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.