تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
راه و شهرسازی رودبار

پیشرفت پل بزرگ سفیدرود بین منجیل و طارم به ۸۵ درصد رسید

  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
پیشرفت پل بزرگ سفیدرود بین منجیل و طارم به ۸۵ درصد رسید
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار با اشاره به اهمیت پل سفید رود به عنوان نقطه اتصال منجیل رودبار به طارم زنجان گفت: هم اکنون این پل نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال ؛ رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار هدف از احداث این پل را تسهیل دسترسی، بهبود کیفیت تردد و روان سازی ترافیک محور منجیل – طارم عنوان کرد و افزود: این پل در تسهیل ارتباط بین استان های گیلان، زنجان و شمال غرب کشور نقش دارد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر پل قدیمی بین دو شهر منجیل گیلان و طارم زنجان بر روی رودخانه سپیدرود استفاده می شود خودروها برای تردد از آن با توقف از هر دو سمت پل به صورت یک طرفه تردد می کنند.

 

گوهری اضافه کرد: این پل با عرشه فلزی و پایه های بتنی در کنار پل قدیمی به منظور ایجاد مسیر جداگانه برای رفت و برگشت خودروها به طول ۹۰ متر در دو دهانه ۴۰ و ۵۰ متری بر روی رودخانه سپیدرود در حال احداث است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۸ شروع شده است، گفت: با اهتمام دولت سیزدهم تا کنون پیشرفت فیزیکی این پروزه به حدود ۸۵ درصد رسیده و بدین منظور ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های بزرگ و ملی این شهرستان است، ادامه داد: در حال حاضر قطعات فلزی و باکس های عرشه به محل پروژه منتقل شده اند و اجرای پروژه با موانع و سختی هایی همچون تداخل با تأسیسات عبوری، لوله های آب و گاز و تقاطع با سپیدرود مواجه بوده که با همت دست اندرکاران تمامی این مشکلات برطرف شده است.

 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری تامین شده است، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه در سال ۱۴۰۳ بهره برداری می شود.

 

وی گفت: اگر سرعت تأمین اعتبار کافی و به موقع باشد این آمادگی وجود دارد که تا پایان سال نیز به طور موقت بهره برداری شود.

 

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز گیلان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.