تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

پلیس راه قزوین نسبت به لغزنده بودن جاده‌ها هشدار داد

  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۹:۴۱
پلیس راه قزوین نسبت به لغزنده بودن جاده‌ها هشدار داد

سرهنگ بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: همزمان با آغاز بارش‌ها از نخستین ساعات بامداد امروز، در حال حاضر تمامی سطح راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان، به خصوص در گردنه‌ها شاهد بارش برف هستیم. وی اضافه کرد: بارش برف علاوه بر نقاط کوهستانی و برف گیر، در آزادراه […]

سرهنگ بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: همزمان با آغاز بارش‌ها از نخستین ساعات بامداد امروز، در حال حاضر تمامی سطح راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان، به خصوص در گردنه‌ها شاهد بارش برف هستیم.

وی اضافه کرد: بارش برف علاوه بر نقاط کوهستانی و برف گیر، در آزادراه های قزوین – کرج، قزوین – رشت و قزوین – زنجان به همراه مسیرهای منتهی به همدان و ساوه و نیز گردنه‌های آوج، کوهین، طالقان به همراه قسطین لار و بهرام آباد در منطقه الموت با بارش برف روبرو بوده و سطح جاده‌ها نیز از سوی پلیس مستقر در راه، لغزنده گزارش شده است.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون تردد در طول راه‌های ارتباطی استان عادی و روان بوده و خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای راهدار در اجرای عملیات نمک پاشی و برفروبی سطح جاده‌ها، هیچ حادثه منجر به فوتی نیز طی شبانه روز گذشته گزارش نشده است.

با اشاره به اینکه رانندگان در فصل سرما و بارش برف و باران، قبل از سفر باید نسبت به ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل پیدا کنند، اظهار داشت: همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه زمستانی، سالم بودن برف پاک کن‌ها، صحبت نکردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو هنگام رانندگی از جمله الزامات مهم رانندگی در این فصل است.

به گفته وی، رانندگان همچنین هنگام بارش برف و باران، ضمن رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل، با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و در طول مسیر از ترمزهای بی‌مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی نیز خودداری کنند.

قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده است که ۲۱۷ کیلومتر آن آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.