تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1
رییس سازمان چای در جمع خبرنگاران:

پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چای کاران گیلان و مازندران

  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چای کاران گیلان و مازندران
۸۵درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده که ۷۵ درصد سهم کارخانجات و ۲۵ درصد سهم دولت است که از سهم ۲۵ درصد دولت ۹۲ درصد پرداخت شده است.

به گزارش نگین شمال رئیس سازمان چای کشور از پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانه داران در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش و هشت میلیارد تومان به صورت سرمایه‌ای به چایکاران پرداخت شده است.

 

جهانساز از همه چایکاران بابت تاخیر در مطالبات عذرخواهی کرد و گفت: برای سال آینده با برنامه هایی که پیش بینی شده همه تلاش در راستای جلب رضایت چایکاران و پرداخت به موقع مزد زحمات آنان است.

 

جهانساز با بیان اینکه به ازای هر هکتار باغ چای ۶ میلیون تومان سرمایه در گردش پرداخت می‌شود، افزود: در بخش سرمایه‌ای نیز به ازای هر هکتار تا سقف ۴۵ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه صنعت چای پرداخت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سازمان چای برای بهزراعی باغات چای، تأمین ماشین آلات برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران و کارخانه داران قراردادی با چند بانک بسته که تا به امروز بالغ بر ۳۰۰ هزار کف بر، ۲۷۵ هزار کمر بر، و ۳۰ هکتار باغات رها شده احیا شده است.

 

وی از تولید رقم چای ایرانی برای نخستین بار خبر داد و بیان کرد: تولید چای در کشور ما به صورت کلونی بوده که با همکاری پژوهشکده چای تا سال ۱۴۰۳ علاوه بر توزیع نخستین نهال اصلاح شده، از نخستین رقم چای داخلی نیز رونمایی می‌کنیم.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به عملیات به زراعی باغات چای تصریح کرد: در راستای اصلاح، احیا و به‌زراعی باغات و خرید ماشین آلات، تاکنون سیصد هکتار از باغات را کف‌بر و ۲۸۵ هکتار را کمربر کردیم؛ همچنین بالغ بر سی هکتار از باغات رها شده احیا شده و به دنبال اصلاح شیب باغات نیز هستیم.

 

جهانساز با بیان اینکه با دستور وزیر جهاد کشاورزی، ثبت سفارش برای واردکنندگان در ازای خرید چای تولید داخل خواهد بود، گفت: این خرید توسط تجار، فرصت خوبی را برای صنعت چای فراهم می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=14170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.