تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه

نشست خبری منابع طبیعی آستانه اشرفیه با اصحاب رسانه

  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
نشست خبری منابع طبیعی آستانه اشرفیه با اصحاب رسانه
اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع و به اندازه در مورد منابع طبیعی، در کودکان ما تاثیر و نقش بسیار مهمی دارند

به گزارش اختصاصی  پایگاه خبری نگین شمال؛ نشست خبری اداره منبابع طبیعی با حضور اکبر مهتدی حقی رئیس اداره منابع طبیعی و اصحاب رسانه برگزار شد .

اکبر مهتدی حقی گفت : منابع طبیعی امروزه به عنوان یک مقوله به هم پیوسته در موردش بحث میشه و تاثیر هر اتفاقی در دنیا در تمام دنیا دیده میشود. اتفاقی که در آستانه می افتد در تمام دنیا تاثیر می گذارد، به همین دلیل اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع و به اندازه در مورد فرهنگ سازی در مورد منابع طبیعی، کودکان ما تاثیر و نقش بسیار مهمی دارند که در این مورد ما حدود بیست و یک مدرسه را انتخاب کردیم که از یک تعداد هفت مدرسه از بندر کیاشهر چهارده مدرسه از آستانه اشرفیه در مناطق شهری و روستایی انتخاب شده اند تا دو برنامه آموزشی برای دانش آموزان از سنین پایین داشته باشیم و این آموزش را در چند مرحله تکرار کنیم تا در نهایت بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

 

وی یادآور شد: هدف از نشست رسانه ای امروز همین موضوع است که در خدمت فعالان رسانه ای باشیم که اعلام کنیم چه برنامه هایی رو داریم و بتونیم کمک بگیریم تا هم در بحث فرهنگ سازی بحث حفاظت از منابع طبیعی و انعکاس بموقع و صحیح خبر از شما اصحاب رسانه کمک بگیریم.

انعکاس این اخبار برای ما فواید بسیار مهمی دارد، هم عملکرد ما را نشان میدهد  و از طرفی فعالیت رسانه ای شهرستان رو نشان  می دهد که نتیجه اش فعالیت دو طرفه می باشد.

چندتا از برنامه های مهم ما که بنا داریم اجرا کنیم یکیش حتی مورد مخالفت تعدادی از دوستان ما شده بود که استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی در حفاظت از منابع طبیعی با عنوان یک وظیفه ی ملی و شغلی و یک وظیفه ی ملی که مصوبه ای رو از شورای حقوق بیت المال بگیریم که در این مصوبه اخذ شد که شوراها و دهیاران و پایگاه های بسیج تحت امر سپاه پاسداران شهرستان در واقع مکلف به همکاری برای حفاظت از منابع طبیعی شدند. که هدف از این کار شناسایی عرصه های جنگلی و درختان جنگلی رو در مناطق مختلف شهرستان و محدوده های روستایی شناسایی کنیم و شماره دار کنیم و درنهایت تحویل به دهیاری ها و شوراها و پایگاه های بسیج اون منطقه بدیم و اولین روستای ما از شکل آزاد محله شروع شده است.

اکبر مهتدی حقی در ادامه افزود: برنامه بعدی ما بحث آموزش های همگانی است که از بحث مدارس شروع کردیم که درآینده در سطوح بالاتر و اقشار مختلف هم شروع خواهیم کرد، متاسفانه در شهرستان با قطع بی رویه درخت در شهرستان مواجه هستیم که این ناشی از دلایل مختلفی است، از جمله بحث اقتصادی و آگاهی کم مردم میباشد.

ما از کل روستاهای موجود در استان سی و دو روستا رو به عنوان روستاهای بحرانی منطقه به فرمانداری معرفی کردیم موظف هستند که اگر یک درخت در اون منطقه کم شود دهیاران باید پاسخگو باشند.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.