تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

نجات ۴۷۰ هموطن از غرق شدن در دریای خزر گیلان

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
نجات ۴۷۰ هموطن از غرق شدن در دریای خزر گیلان
رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: در تابستان امسال ۴۷۰ هموطن توسط ناجیان غریق استان از خطر غرق شدن نجات یافتند.

هاشم اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه این تلاش ناجیان غریق ستودنی است گفت: سال گذشته ۲۳۰ منطقه خطرآفرین در گیلان وجود داشت که این میزان در سال جاری به ۳۰۲ نقطه افزایش یافت و با همین حجم تعداد منجیان غریق نیز افزایش پیدا کرد و اقدامات پیشگیرانه بسیار مناسبی انجام دادند.

وی افزود: تعداد غرق شدگان در سواحل در سال گذشته ۴۵ نفر بود، اما امسال این تعداد به ۱۰ نفر رسیده که کاهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در حوزه نجات غریق داشتیم، بحث پرداخت حقوق آن‌ها بود که خوشبختانه امسال به موقع پرداخت شد و میزان حقوقشان نیز نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافت، اما این میزان هم در مقابل کار منجیان غریق بسیار ناچیز است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان آمادگی مستمر ناجیان غریق را یک ضرورت دانست و گفت: در یک سال اخیر ۱۴۳ نفر از بانوان و ۱۸۴ نفر از آقایان و همچنین ۳۰۹ نفر مراقب دریا برای ارتقای سطح آمادگی دوره‌های آموزشی را گذرانده اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای ارتقای این مهارت افزود: در مدارس استان دوره‌هایی با مشارکت معلمان، مراقبین سلامت، خانه‌های هلال برگزار شده که تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر به عنوان سفیران نجات غریق در گیلان آموزش دیده اند.

اسماعیلی در بحث داوطلبین آموزشی گفت: افراد از ۱۶ سالگی می‌توانند وارد دوره‌های آموزشی شوند و بعد از یک دوره کامل آموزشی از ۱۸ سالگی به بعد می‌توانند به عنوان کمک منجی وارد فعالیت شوند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.