تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

موافقت با بازگشت هنرپیشه های قبل از انقلاب

  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
موافقت با بازگشت هنرپیشه های قبل از انقلاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هنرمندانی که به خارج رفته‌اند و قصد بازگشت به کشور را دارند گفت: هیچ محدودیتی نداریم و اگر طبق ضوابط ما کار کنند فضا برای آنها مهیا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر مشکلات کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند و قصد بازگشت دارند هستید؟ گفت: در داخل کشور هیچ محدودیتی برای هیچ‌کس نداریم، حتی هنرپیشه هایی که قبل از انقلاب در ایران بودند. به هرحال انسان ممکن است دچار غفلت شود. هنرمندی داشتیم که بعد از ۴۲ سال بازگشت و ما به ایشان مجوز دادیم و اجرا کرد و الان هم مجوز فیلم دارد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اواخر شهریور ۵ ماه ویژه‌ را پشت سر گذاشتیم. بخشی از چهره‌ها در این زمینه حضور داشتند، از جمله چهره‌های فرهنگی، هنری و سلبریتی‌ها که بخش عمده آن در حوزه هنر قرار داشت. من و دوستانم در وزارتخانه بنا داشتیم هر چقدر که امکان دارد جلوی دو قطبی سازی را بگیریم. همانطور که می‌دانید در داخل کشور گرایش‌های سیاسی تند از هر طرف وجود دارد. عده‌ای ممکن است دوست داشته باشند که جریان هنری از کشور حذف شود و عده‌ای دیگر مایل‌اند که ما منفعلانه همه داشته‌های خود را نادیده بگیریم و به سمت الگوهایی که غربی ها دیکته می‌کنند، برویم.

وی ادامه داد: حوزه ایرانی اسلامی حوزه‌ای است که همه ملت با هم جمع شدند و ارزش‌های ایرانی مسلمان امروز با داشته های سنتی، دینی، تاریخی و باستانی خود تعارضی ندارد. جمهوری اسلامی این تعارض را حل کرده است. بعضی از دوستان می‌خواهند این تعارض وجود داشته باشد، اما ما با دو قطبی سازی کاملا مخالف هستیم. در این مدت تلاش کردیم با حداکثر گفت‌وگو و تعامل اجازه ندهیم فضای هنری بیش از این تحت تاثیر قرار بگیرد.

محمدمهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: شما مشاهده کردید که جشنواره تئاتر با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و با همه دشواری‌ها و التهاباتی که در آن روزها ادامه داشت، انجام شد. جشنواره فیلم فجر نیز با این قوت و با داوران درجه یک، فیلم‌های خیلی خوب و حضور قدرتمندانه انجام شد. در این جایگاهی که امروز ایستادیم آغوش‌مان برای همه هنرمندان باز است.

وزیر فرهنگ در ادامه گفت: یک موضوعی که حضرت آقا مطرح کردند و آقای رئیس جمهور نیز دستور دادند که در داخل دولت هم به آن تداوم بدهیم این است که بعضی از چهره‌هایی که دچار مشکل شدند و محرومیت‌هایی برای آنها بوجود آمده است، تا حد امکان محرومیت ها را برطرف کنیم. این کار در حال انجام است و در یک همکاری نزدیک با دوستان خود در بخش‌های نظارتی و قضایی این موضوع را پیش خواهیم برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر مشکلات کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند و قصد بازگشت دارند هستید؟ گفت: در داخل کشور هیچ محدودیتی برای هیچ‌کس نداریم، حتی هنرپیشه هایی که قبل از انقلاب در ایران بودند. به هرحال انسان ممکن است دچار غفلت شود. هنرمندی داشتیم که بعد از ۴۲ سال بازگشت و ما به ایشان مجوز دادیم و اجرا کرد و الان هم مجوز فیلم دارد. در حالی‌ که عده‌ای به من انتقاد می کردند که چرا مجوز می‌دهید؟ اگر در قواعدی که وجود دارد و طبق ضوابط ما کار کند فضا برایش مهیا است و هیچ مشکلی ندارد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=8275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.