به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وبدا)؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مشتری مداری و رضایت مردم از خدمات ارائه شده، حفظ ارزش و کرامت انسانی و پاسخگو بودن، به عنوان یکی از شاخصهای اصلی سنجش، کارآمدی، رشد و توسعه نظام و به منظور پاسخگویی سریع و الکترونیکی، شفاف سازی و تسهیل در روند مکاتبات، صرفه جویی در هزینه ها و منابع “سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی” را از سال ۱۳۹۷ راه اندازی نموده است، بر این اساس، درخواستهای شهروندان به دو صورت قابل ثبت و پیگیری می باشد:
روش اول- مراجعه به سامانه و ارسال نامه:
در این روش شهروندان می توانند از هر نقطه از کشور با مراجعه به این سامانه به آدرس fc.behdasht.gov.ir درخواست و نامه خود را به هر یک از بخشها و واحدهای ستادی ارسال نمایند. این درخواست توسط کارشناسان اداره دبیرخانه مرکزی مورد بررسی (درخواست سوابق و طبقه بندی) قرار می گیرد و سپس ثبت و به واحد مربوطه ارجاع می گردد.
لازم به ذکر است اطلاعات هر مرحله از این فرآیند شامل ثبت نامه، تاریخ و شماره پیگیری نامه، کلیه مراحل طی شده و ارجاعات نامه و نیز اقدامات انجام شده بر روی نامه و نیز نامه صادر شده مرتبط، توسط درخواست کننده در سامانه قابل پیگیری و رصد می باشد.