تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش +فیلم

  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۷
مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش +فیلم
یک قلاده پلنگ در ارتفاعات شهرستان املش مشاهده و به تصویر کشیده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ در جنگل‌های این شهرستان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش به هدایت محیط بان شاهپور عبدی با استفاده از دوربین تله‌ای موفق به تصویربرداری از پلنگ در ارتفاعات این شهرستان شدند.

لطیف جواهر دشتی گفت: این چندمین بار است که مأموران یگان حفاظت شهرستان املش موفق به فیلم‌برداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند و گزارشات مردمی و مأموران اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه مأمن و زیستگاه فوق‌العاده مناسبی برای این‌گونه نادر در کشور است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جنگل‌های گیلان گفت: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد و وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که به جرات می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش، این شهرستان با دارا بودن جنگل انبوه بکر و بخش‌های کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال جدید با ثبت گونه‌های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوکا، گراز، تشی و … توانسته بار دیگرگونه‌های منحصربه‌فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=7931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.