61b58c3d34","lang":0,"debug":0}
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای در برهه حساس کنونی ضرورت دارد / لزوم تخصیص اعتبارات برای رفع معضلات شهرستان رشت

  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای در برهه حساس کنونی ضرورت دارد / لزوم تخصیص اعتبارات برای رفع معضلات شهرستان رشت

به گزارش مخاطب نیوز ، دکتر صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد ، ضمن تبریک این ایام فرخنده اظهار داشت : در روزهایی قرار داریم که یادآور بخش مهمی از تاریخ کشورمان است ، ایامی که مردم ایران توانستند […]

به گزارش مخاطب نیوز ، دکتر صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد ، ضمن تبریک این ایام فرخنده اظهار داشت : در روزهایی قرار داریم که یادآور بخش مهمی از تاریخ کشورمان است ، ایامی که مردم ایران توانستند با رهبری خردمندانه ی امام راحل (ره ) و با اتحاد و همدلی نظام طاغوت را سرنگون کنند و بتوانند در سایه ی تعالیم دینی ، نظامی را پایه ریزی کنند که مستقل از بیگانگان باشد .

وی افزود : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ، دشمنان با انواع خدعه ها و نیرنگ ها سعی در ایجاد تفرقه و گسستگی داشته اند اما این نظام مقدس با رهبری داعیانه ی مقام معظم رهبری در جهت اهداف متعالی خود استوار گام بر میدارد .

حسنی جوریابی به نقش و حضور مردم در برهه های حساس انقلاب اشاره کرد و افزود : مردم عزیز کشورمان نشان دادند هر کجا که دشمن خواسته است تا تمامیت ارضی کشور و شرایط ما را تحت تاثیر نیرنگ ها قرار دهد ،در صحنه حضور دارند و قطعا مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای می تواند این امر را تداعی کند که مردم ایران نظام جمهوری اسلامی را دوست داشته و در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان با هم انسجام و وحدت دارند .

وی به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود : در شهادت سردار بزرگ کشورمان به عینه دیدیم که هر فرد با هر اعتقاد و گرایش سیاسی در سوگ این سردار بزرگ اشک ریختند و به عزای وی نشستند .

وی تاکید کرد : بحث فضای سیاسی و اجتماعی کشور و تهدیدهای بیگانگان در خصوص استقلال و تمامیت ارضی کشور ، اهمیت انتخابات امسال را دو چندان می کند .

حسنی ادامه داد : کشور ما با توجه به تحریم های ظالمانه در شرایط اقتصادی سختی بسر می برد و مردم خوب ما صبر و استقامت زیادی از خود نشان داده اند و همه ی ما مسوولین وظیفه داریم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنیم .

وی نمایندگان مجلس را ناظرین ملت برفعالیت های دولت خواند و گفت : همه ی نمایندگان مجلس وظیفه دارند در چارچوب وظایف قانونی و اختیارات، کار خود را به درستی انجام دهند و مطالبات مردم را پیگیری نمایند .

وی خاطر نشان کرد : نباید به جهت مسایل جزیی و برخی اختلاف سلیقه های ، فضای کشور را متشنج کنیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همدلی و وفاق همه جریان‌های سیاسی  در شرایط کنونی تاکید کرد: دشمن تفاوتی در اصولگرا یا اصلاح‌طلب نمی‌بیند و قصد آن این است که همه ایران را هدف قرار می‌دهد.

حسنی ادامه داد : برخی با تعصی از القائات رسانه های معاند دم از تحریم انتخابات می زنند و این در حالی است که چنین تصمیمی نوعی خودزنی محسوب می شود و بنده عقیده دارم مشکلات همواره در کشور بوده و هست و باید با تعامل ، اتحاد و همدلی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور این معضلات را از سر راه برداریم .

وی با بیان اینکه باید مردم را تشویق و ترغیب به حضور در صحنه ی انتخابات کنیم ، عنوان کرد : اکنون زمانی است که باید اختلاف سلیقه های سیاسی کنار رود و همه با همراهی یکدیگر در جهت انتخاباتی پر شور تلاش کنیم و این فضا را فراهم نماییم که مردم با آگاهی دست به انتخاب اصلح بزنند و در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت نمایند.

استان گیلان نیازمند همراهی همه نمایندگان برای رفع معضلات است

نماینده مردم شهرستان رشت با اشاره به فعالیت هایی که تاکنون توسط نمایندگان استان گیلان برای رفع مشکلات بخش های مختلف انجام شده است ، گفت :مشکل پسماند بحثی است که نیازمند نگاه ملی است و استانهای شمالی کشور با این تهدید عظیم مواجه اند .

وی از پیگیری های موثر دکتر نوبخت در جهت رفع معضل پسماند و اختصاص اعتبارات به این مقوله قدردانی کرد و گفت : دکتر نوبخت افتخار گیلان است ، در حال حاضر وضعیت درآمدی ما در کل کشور شرایط خوبی ندارد اما طرح هایی که در حال اجرا است توسط دکترنوبخت همواره مورد حمایت بوده و در حد توان در بخش تخصیص اعتبارات به گیلان کمک های خوبی داشته اند .

واردات بی رویه برنج در سالهای گذشته وضعیت اقتصادی و معیشتی کشاورزان را به چالش کشیده است

نماینده مردم شهرستان رشت با اشاره به فعالیت های خود در کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: از آنجایی که خود یک روستا زاده ام و همیشه از نزدیک با مشکلات کشاورزان آشنا بوده ام و مرارت های آنان را تا به ثمرمحصول و پس از آن دیده ام لذا تصمیم من از بدو ورود به مجلس این بود که عضو کمیسیون کشاورزی شوم تا بتوانم اندکی از معضلات کشاورزان را در زمینه تصویب قوانین و مقررات مرتفع نمایم.

وی افزود : کمیسیون کشاورزی به نظر بنده یکی از مهمترین کمیسیون هایی است که نمایندگان استان گیلان باید حتما در آن نقش داشته باشند با توجه به اینکه اقنصاد بسیاری از مردم شهرستان و استان وابسته به کشاورزی است از این رو حمایت از این قشر در زمینه نظارت بر مصوبات از سوی نمایندگان بسیار حایز اهمیت است ، متاسفانه در طول ۴۰ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ، هیچ نماینده ای از گیلان عضو این کمیسیون نبود و بنده نخستین نماینده ای بودم که عضو این کمیسیون شدم .

حسنی جوریابی عنوان کرد : کشاورزان سربازان خط مقدم این جنگ هستند و به درستی و تمام توان به وظایف انسانی خود عمل می کنند اما فرماندهان این جنگ یعنی تصمیم گیران و مدیران اقتصادی با فرمان های نادرست نه تنها کمکی به این سربازان مظلوم نمی کنند بلکه با سوءاستفاده از جایگاه خود مانع پیشرفت و ادامه فعالیت آنها نیز می شوند.

وی با اشاره به بحث واردات برنج خاطر نشان کرد : همواره بحث واردات برنج در فصل برداشت جزء دغدغه های کشاورزان بوده است و کشاورزان نیز متحمل ضرر و زیان های فراوانی در این خصوص شده اند ، هیچ کنترلی در بحث واردات برنج وجود ندارد . نیازمصرفی که در کشور به برنج وجود دارد طبق آمار خود وزارت جهاد کشاورزی که مستند آن موجود است دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن درسال است ،تولید برنج در کشور دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن می باشد و می توان گفت که حدود نیم میلیون تن نیاز به واردات برنج داریم و این میزان برمبنای رسمی است که بنده اعتقادی به این میزان واردات ندارم اما آمار وزارت را می پذیریم.

وی افزود : آمار واردات برنج از سال ۸۵ تا ۹۵ طی ده سال ۱۵ میلیون تن بود یعنی به

طور میانگین سالی یک میلیون تن برنج وارد شد و این برنج ها در انبارها موجود است ، این امر سبب شد که برنج تولیدی کشاورزان خواهان و مشتری نداشته باشد ، هرسال هزینه های کشاورزان در زمینه های کود ، بذر ، ماشین آلات و مواردی که از دولت  دولت خریداری می کنند دچار تورم و افزایش قیمت شده است .

حسنی ادامه داد : میانگین درآمد یک کشاورز سالانه به ۵ میلیون تومان هم نمی رسد و وضعیت زندگی یک کشاورز و خانواده ی آن با درآمد پایین بسیار اسفناک است و این مشکلات نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دولت برای کشاورز وارد شده است .

وی افزود : تعرفه ی واردات برنج از ۴۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافته بود ، من در این خصوص اعتراض زیادی داشتم و نتیجه ی این اعتراضات این بود که این تعرفه به ۲۸ درصد رسید و این در حالی است که دولت می تواند تعرفه ی واردات برنج را افزایش دهد و مابه تفاوت آن را در کشاورزی و تسطیح اراضی استفاده کند .

وی در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی پیشین گفت : نخستین بار بنده استارت استیضاح آقای حجتی را زدم و این روند را به جایی رساندم که متاسفانه برخی نمایندگان مجلس و حتی نمایندگان هم استانی من از وزیر دفاع کردند و مجددا وزیر رای اعتماد گرفت اما دوباره در خصوص واردات برنج پس از یکسال اعتراض داشتم که ایشان باید در مجلس حضور می یافت و پاسخ می داد اما استعفا داد .

مافیای برنج قابل شناسایی و پیگیری است

حسنی در خصوص بحث واردات برنج ادامه داد : باند تعیین شده ای در خصوص مافیای برنج وجود دارد که سرنخ آن را می توان به راحتی یافت .

وی افزود : کاهش تعرفه ی واردات برنج به این علت بود که مافیای واردات با سود بادآورده از این واردات قانع نبودند و سود بیشتری می خواستند اما بنا به اعتراض نمایندگان کمیسیون کشاورزی این تعرفه به ۲۸ درصد رسید.

نماینده مردم شهرستان رشت ادامه داد : امسال در خصوص واردات برنج اقدام به موقعی انجام دادیم که در فصل عرضه ی محصول برنج کشاورزان به مدت ۴ ماه ، واردات برنج به کشور ممنوع شود و این کار ، کار بزرگی بوده است .

شالیکوبی ها  از پرداخت ارزش افزوده معاف شدند

حسنی با بیان اینکه از کارخانه های شالیکوبی ارزش افزوده اخذ می شد ، گفت :متاسفانه به درستی بحث فعالیت شالیکوبی ها از سوی اداره مالیات تفسیر نمی شد ، زمانی که شلتوک به شالیکوبی می رود هنوز محصول واقعی برنج تولید نشده است اما در همین مورد از کارخانه های شالیکوبی ارزش افزوده اخذ می شد .

وی ادامه داد : ماده واحده و الحاقیه ای را در نطق خود در مجلس مطرح کردم و محصولات کشاورزی را که ارزش افزوده به این محصولات تعلق نمی گیرد عنوان کردم و با ۱۶۰ رای نمایندگان توانستم عدم اخذ ارزش افزوده از شالیکوبی ها  را به تصویب مجلس برسانم.

احداث مسکن مهر طرح خوبی بود که در عمل به درستی اجرا نشد

دکتر صادق حسنی جوریابی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مسکن مهر اشاره کرد و گفت : احداث مسکن مهر طرح خوبی بود که موجب خانه دار شدن بسیاری از قشرهای متوسط و رو به پایین جامعه شد . بسیاری از مردم با عشق خانه دار شدن ، تمامی دارایی خود را فروختند وبرای خرید مسکن مهر سرمایه گذاری کردند اما متاسفانه در خصوص صدور سند این خانه ها عنوان گردید که سند به صورت ۹۹ ساله است .

وی افزود : من طی بحثی در مجلس بیان کردم که در حال حاضر کشور ما نیاز به این دارد که به مردم روحیه و انگیزه دهد ، قشر ضعیف جامعه با هزاران مشکلی که با آن دست به گریبان هستند در مسکن مهر صاحب خانه شده اند اما سندی در دست ندارد .

وی اذعان داشت : الحاقیه ای در طرح ارایه کردم که ارایه ی سند به مردم صورت گیرد و خوشبختانه نمایندگان مجلس استقبال کردند و به صورت قانون نیز انجام شده است.

طرح هادی در روستاها باید بازنگری شود

نماینده مردم شهرستان رشت در ادامه در خصوص اجرای طرحهای هادی در روستاها گفت : در ابتدای امر اجرای طرح هادی در روستاها با کمترین مطالعه انجام شد و بر طبق قانون باید اجرای طرح هادی هر ده سال این طرح بازنگری شود . در حال حاضر روستایی در شهرستان وجود دارد که ۱۷ سال از اجرای طرح هادی گذشته است اما هیچ بازنگری در این طرح صورت نگرفته و بنده بارها با مدیرکل بنیاد مسکن و معاون سازمان صحبت کرده ام اما عنوان می کنند که اعتباری برای بازنگری نداریم.

وی افزود : جمعیت روستاها در حال حاضر افزایش داشته است و باید این بازنگری در طرح هادی در روستاها انجام شود .اگر فرزند یک روستایی بخواهد در کنار خانه ی پدری خود بر اساس عرف ، خانه ی کوچکی بسازد از ساخت و ساز وی جلوگیری می شود اما این در حالی است که هکتارها زمینی که توسط زمین خواران خریداری می شود و موجب از بین رفتن ساختارزندگی روستایی می شود به راحتی مجوز خرید زمین به آنان داده می شود .

حسنی خاطر نشان کرد : نمایندگان باید به بازنگری طرح هادی و انجام آن توسط دولت توجه ویژه داشته باشند .

توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم در راس امور قرار دارد

حسنی جوریابی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در خصوص رونق تولید و رفع موانع آن گفت : باید با تقویت بنگاههای زودبازده که در حال حاضر سهل ترین مسیر برای تولید و رونق اقتصادی هستند به دنبال رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی باشیم .

وی ادامه داد : با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور نمی توان انتظار داشت که واحدهای صنعتی و تولیدی عظیمی ایجاد شود و باید با تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی کوچک بحث معیشت و اشتغال مردم را مرتفع نماییم.

وظیفه یک نماینده مجلس عزل و نصب مدیران نیست

حسنی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس گفت : در وهله ی اول وظیفه ی یک نماینده مجلس قانونگذاری و در وهله ی بعدی نظارت بر اجرای قانون است . متاسفانه مجلس در تصویب قوانین و قانوگذاری زیادی پیشروی کرده است ، تنها کشوری که بیش از حد معمول قانون دارد ایران است و از آن سو درنظارت بر اجرای قوانین کوتاهی شده است.

وی افزود : برخی از نمایندگان مجلس به جای اینکه به مدیر دستگاه دولتی و به وزیر در نحوه ی اجرای قوانین تذکر دهند و بر نظارت آنها دقت لازم داشته باشند متاسفانه در انتصاب مدیران دخالت می کنند و این در حالی است که عزل و نصب یک مدیر وظیفه ی وزارتخانه و دولت است و نماینده مجلس صرفا باید نظارت کنند و در حین کار نظر دهد .

نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای شهری صورت گیرد

نماینده مردم شهرستان رشت در خصوص کمیسیون ماده صد شهرداری ها اظهار داشت : قانون می گوید که اگر تخلفی در ساخت و سازهای شهری صورت گیرد این تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شود و درصدی به جهت تخلف از فرد متخلف اخذ شود و این ماده ی قانونی فقط به منظور جلوگیری از تخلف و اشتباه در ساخت و ساز است و شهرداری موظف می باشد که در ساخت و سازهای شهری از طریق  کارشناسانی که دارد به دنبال ساخت و سازهای بدون مجوز بگردد .

وی افزود : بسیاری از مشکلات ساخت و ساز شهری در همین بحث کمیسیون ماده صد خلاصه می شود ، اجازه داده می شود که تخلف غیر مجاز صورت گیرد و پس از اینکه این ساخت و ساز انجام می پذیرد پرونده به کمیسیون ماده صد می رود و بنده عقیده دارم که بر فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ باید نظارت بیشتری صورت گیرد .

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.