تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

مجازات‌های جایگزین حبس، راهکاری در جهت کاهش ورودی زندان‌ها

  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
مجازات‌های جایگزین حبس، راهکاری در جهت کاهش ورودی زندان‌ها
رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: مجازات‌های جایگزین حبس، راهکاری در جهت کاهش ورودی زندان‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی، رئیس کل دادگستری استان گیلان در کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیکی زندانیان، به همکاران قضایی خود توصیه کرد، با صدور مجازات‌های جایگزین حبس، علاوه بر کاهش ورودی زندان‌ها، از ظرفیت زندانیان برای خدمت در مناطق محروم و اجرای طرح‌های ملی و عمرانی استفاده نمایند.

رئیس شورای قضایی استان، پابند الکترونیک را پدیده‌ای مبارک در مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و گفت: استفاده و بهره‌برداری از چنین ابزار‌هایی موجب اطمینان‌آوری برای قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی، هدف از حبس مجرم را جلوگیری از خطر آفرینی برای جامعه دانست و افزود: هر زندانی هزینه‌هایی به خصوص در حوزه سلامت دارد و استفاده از سامانه مراقبت الکترونیکی علاوه بر کاهش چنین مخارجی، حضور فرد در کنار خانواده را نیز ممکن می‌سازد.

وی به رتبه دهم کشوری و عملکرد خوب اداره کل زندان های گیلان اشاره، و بر پیشبرد اهداف و ارتقای جایگاه آن تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین با تبریک پیروزی قدرتمندانه جبهه مقاومت تصریح کرد: وعده الهی و قدرت مقاومت اسلامی همیشه بر حق بود و این نشانه در قضیه حمله به اسراییل نمایان شد.

آقای محمدی اصل، رئیس اداره کل زندان‌های گیلان نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دیگر مقامات قضایی برای کمک به برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: در برنامه ملاقات هفتگی با خانواده‌های زندانیان، نیاز‌های آنان بررسی و اقداماتی همچون ثبت نام، معرفی به پزشک، روان درمانی و تهیه جهیزیه خانواده‌های زندانیان انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین کمک به خانواد‌های زندانیان را استفاده از ارفاقات حقوقی و بهره‌مندی از سامانه مراقبت الکترونیک دانست و افزود: از امتیازات پابند الکترونیکی، حفظ بنیان خانواده و مصون ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.