تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

مبادلات علمی لاهیجان و کشورترکیه در حوزه چای

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
استادان مرکز تحقیقات و توسعه چای دانشگاه طیب اردوغان شهرریزه در سفری ۲ روزه برای توسعه همکاری‌های مشترک و تبادل دانش در حوزه چای به لاهیجان، پایتخت چای ایران سفر کردند.

استادان مرکز تحقیقات و توسعه چای دانشگاه رجب طیب اردوغان شهرریزه با سفر به لاهیجان در پژوهشکده چای کشور حضور یافته و در جریان آخرین تحقیقات و یافته‌ها پژوهشگران این مرکز قرار گرفتند.
این هیات ۶ نفره در ادامه سفر به پایتخت چای ایران از موزه تاریخ چای ایران، یک باغ چای و یک کارخانه چایسازی هم بازدید کردند.
استادان مرکز تحقیقات و توسعه چای دانشگاه رجب طیب اردوغان شهر ریزه ترکیه همچنین در نشستی با مدیریت شهری لاهیجان خواستار خواهرخواندگی این دو شهر شدند.
خانم دکتر کزبان یازیجی، مدیر طرح چای دانشگاه رجب طیب اردوغان شهر ریزه ترکیه در حاشیه این نشست گفت: در این سفرآخرین پژوهش‌های و تحقیقات پژوهشگران چای بررسی شد و تبادلات علمی خوبی در این خصوص بین لاهیجان و دانشگاه رجب طیب اردوغان ترکیه انجام شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه شهر ریزه در حوزه چای پیشتاز بوده و لاهیجان هم پایتخت چای ایران است که امیدواریم با خواهر خواندگی این دو شهر اتفاقات خوبی در حوزه چای رقم بخورد.
فرهاد براتی فرماندار و رضا زنده دل شهردار لاهیجان هم هر کدام در این نشست با اشاره به نقش این شهرستان در شکل گیری صنعت چای کشور، بر توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی لاهیچان و شهر ریزه ترکیه تاکید کردند.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.