61b58c3d34","lang":0,"debug":0}
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5
دکتر آشوبی در نشست مشترک با فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

عبور از ابرچالش راهبردی جمعیتی گیلان مستلزم نگاه مسئله محور است

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
عبور از ابرچالش راهبردی جمعیتی گیلان مستلزم نگاه مسئله محور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ورود به چاله جمعیتی را بحران کشور و استان برشمرد و گفت: جمعیت و فرورفتن گیلان در چاله جمعیتی امروزه ابرچالش استان است و باید برای عبور از این ابرچالش راهبردی، نگاه ما بر مبنای حل مسئله باشد.

به گزارش نگین شمال  دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور در مقر سپاه قدس گیلان با سردار محمد عبدالله پور – فرمانده سپاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این دیدار با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج در همه امور، اظهار کرد: سپاه و بسیج در همه ادوار به‌ویژه در بحران کرونا یار و یاور مدافعان سلامت بودند و تا مهار کامل پاندمی کرونا در کنار خادمان مردم در نظام سلامت ماندند.
وی به بحران فعلی کشور و استان گیلان در دوره کنونی اشاره کرد و افزود: جمعیت و فرورفتن گیلان در چاله جمعیتی امروزه ابرچالش استان است و باید برای عبور از این ابرچالش راهبردی، نگاه ما بر مبنای حل مسئله باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح ضربتی نجات فرزندان سقط اشاره و ابراز امیدواری کرد: این طرح با همکاری مضاعف بسیج مردمی بدون شک همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از موفق‌ترین طرح‌ها خواهد بود.
دکتر آشوبی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استان خبر داد و گفت: طرح تعیین وضع حقوق و بیمه برای مادران خانه‌دار به‌تناسب فرزند، مشارکت خیران در حمایت مالی از زوج‌های دارای دو یا چند قلو و برگزاری جشنواره‌های حوزه جمعیت و خانواده از خروجی‌های این قرارگاه بوده است.
وی با بیان اینکه موج خوبی در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان گیلان ایجادشده، تصریح کرد: کار در حوزه جمعیت و خانواده بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز است و لازم است سپاه در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نقش محوری و پررنگ‌تری داشته باشد.
سردار محمد عبدالله پور – فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با پراهمیت برشمردن موضوع جمعیت و ضرورت توجه به بنیان خانواده، اظهار کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفاً مالی نیست بلکه باید قرارگاهی منسجم، کاربردی و میدانی در رفع دغدغه‌های حوزه جمعیت تشکیل شود.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی گیلان در حوزه جمعیت و فرزند آوری، افزود: باید با ابتکارات تشویقی و حمایتی شرایطی را برای فرزند آوری در گیلان فراهم کرد.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=10550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.