تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
استاندار رشت

ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور در گیلان مغفول مانده است

  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور در گیلان مغفول مانده است
رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریا در گیلان مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در این رابطه به ویژه برای ارتقای ظرفیت‌ها، نیازمند استفاده از صنایع نوین و دانش بنیان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال ، عباسی ظهر شنبه در نشست ستاد اجرایی تقویت اقتصاد دریا محور گیلان اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و علمی همراه با تشریک مساعی مجموع دست اندرکاران اجرایی و دانشگاهی در حوزه تقویت اقتصاد دریا محور و ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضرورت و اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید تا بازار مصرف و صادرات در بستر بهره گیری از اقتصاد دریا محور میسر می‌شود، افزود: این مهم باید با توسعه و ارتقا زیرساخت‌های حوزه دریا و تجارت دریایی ریل گذاری شود تا اهداف پیش بینی شده در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد دریا محور هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

استاندار گیلان با اشاره به سفر اخیر هیأت اقتصادی استان به روسیه، بازارهای این کشور را ظرفیتی بالقوه برای عرضه انواع محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی برشمرد و بیان کرد: بهره گیری بهینه از این ظرفیت با تقویت ارکان مؤثر در حوزه اقتصاد دریا محور اعم از توسعه و تجهیز ناوگان دریایی، آموزش و اطلاع رسانی به جامعه هدف، تسهیل در روند صادرات و بهره گیری از یافته‌های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی امکان پذیر است.

عباسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریا در گیلان مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در این رابطه بویژه برای ارتقای ظرفیت‌ها، نیازمند استفاده از صنایع نوین و دانش بنیان در بخش‌هایی چون آبزی‌پروری و صید ماهی و غیره هستیم.

وی با اشاره به وجود داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در گیلان افزود: سهم ما در اقتصاد دریا بسیار کم و اندک است و تا زمانی که نگاه علمی و دانش بنیان به این حوزه نداشته باشیم، تحول و اتفاق جدیدی رقم نخواهد خورد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در اقتصاد دریا محور بیشتر استفاده شود، گفت: می‌طلبد در بخش‌هایی چون صنایع کشتی سازی و پرورش ماهی در قفس متناسب با شرایط دریای خزر بیشتر سرمایه‌گذاری کرده تا از این ظرفیت‌ها بهره بیشتری بگیریم.

عباسی با اشاره به نقش اقتصاد دریامحور در رشد و توسعه اقتصادی اضافه کرد: برای فقرزدایی و افزایش درآمد در استان‌های ساحلی همچون گیلان باید در زمینه توسعه اقتصاد دریا بیشتر فعال شویم و این بخش رونق گیرد زیرا کشاورزی به تنهایی در گیلان جوابگو نیازها اعم از اشتغال و معیشت و غیره نیست.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.