تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
با قوانین جدید

صدور گواهینامه موتورسیکلت در یک روز

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
صدور گواهینامه موتورسیکلت در یک روز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از طرح تسهیل و اعطای یک روزه گواهینامه برای موتورسیکلت‌ها در استان خبر داد.

سرهنگ امیر طالبی گفت: با تدوین قوانین جدید پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رودبار ، ماسال ، آستارا ، آستانه اشرفیه، تالش یک روزه برای موتورسیکلت گواهینامه صادرمی کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ۵ میلیون دارنده موتورسیکلت فاقد گواهینامه وجود دارد، افزود: موتورسیکلت، موتور‌های برقی از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که استفاده کنندگان آن باید گواهینامه داشته باشند.
سرهنگ طالبی تصریح کرد:کاربران و متقاضیانی که سند مالکیت موتورسیکلت آن‌ها قبل از ۱۴۰۲ است می‌توانند با مراجعه به مراکز پلیس راهور در شهرستان‌ها در یک روز گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.
رییس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت بدون گواهینامه جرم است افزود: رانندگان بدون گواهینامه، در صورت وقوع تصادف جرحی و فوتی مجازات آن‌ها از سوی مراجع قضایی تشدید می‌شود.
به گفته سرهنگ طالبی، از مزایای اجرای طرح دریافت گواهینامه یک روزه کاهش ۶۰ درصدی هزینه، حذف امتحان آیین نامه و تسریع در فرایند صدور گواهینامه است.
وی تصریح کرد: متقاضیان دریافت گواهینامه یک روزه می‌توانند برای ثبت نام در این طرح و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranianmotorco.ir مراجعه کرده و پس از نصب نرم افزار مراحل ثبت نام را کامل کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.