تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2

شهردار لاهیجان : طرح عروس روشن در لاهیجان اجرا می شود

  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۷
شهردار لاهیجان : طرح عروس روشن در لاهیجان اجرا می شود

جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور رضا زنده دل شهردارلاهیجان در خصوص بررسی سند راهبردی توسعه شهر لاهیجان برگزار شد .

شهردار لاهیجان گفت : سند راهبردی توسعه لاهیجان  در واقع مأموریت شهرداری رادر حوزه حمل و نقل و ترافیک ، محیط زیست و خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران ، شهرسازی و معماری ، اجتماعی و فرهنگی ، آموزشی و اقتصاد شهری بیان می کند .
وی گفت : وظیفه شهرداری ها فقط در حوزه عمرانی خلاصه نمی شود و در حوزه حمل و نقل ، فرهنگی و اجتماعی نیز وظایفی دارند.
زنده دل گفت: در این مدت سه ماه به نکات مثبتی رسیدیم و پروژه ای را آغاز نمی کنیم که در حین انجام کار به بن بست برسیم و رها کنیم و کار دیگری شروع نماییم و قبل از هر کاری زیرساخت آن را مهیا میکنیم .
وی گفت : قول دادیم برای تالاب حاجی آباد  برنامه ریزی داشته باشیم و مشاور گرفته شد و طرح اولیه  در حال بررسی است و  در بودجه سال آتی شهرداری دیده می شود و چنانچه مورد تصویب شورا قرار گیرد ، سال آینده رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی آن و نور پردازی  محوطه به اتمام میرسد .
وی به طرح هشت محل ، هشت بهشت اشاره و افزود: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است؛ محلاتی که آثار هویت و زندگی را در آن به عینه مشاهده می‌کنیم. این طرح در ستاد بازآفرینی شهری مصوب شده است و می توان اعتبارات خوبی برای آن جذب کرد  و در بافت قدیمی شهر با کف سازی ، جداره سازی و طاق بندی با مشارکت بخش خصوصی می توان اقدامات خوبی برای احیای بافت های فرسوده انجام داد .
وی ایجاد مسیری زیبا حد فاصل  میدان سپاه تا پارک بعثت  برای نصب سردیس مفاخر و علما  لاهیجان ، زیبا سازی نمای ساختمان شهرداری ،  لوله گذاری جهت هدایت آبهای سطحی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از خیابانها و معابر لاهیجان را از دیگر برنامه های شهرداری عنوان نمود .
زنده دل از نوسازی، تجهیز و به روزکردن تمام پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این برنامه در دست اقدام است  و جنب پل خشتی و خیابان رسالت نیز پارک محله ای جدید احداث می شود .
شهردار لاهیجان به طرح عروس روشن برای شهر لاهیجان اشاره و افزود : نورپردازی محیط شهری در ایجاد امنیت، دلپذیر کردن فضای شهر ، تأثیر مثبت  بر روان شهروندان ، جذب گردشگر در فصول مختلف و درآمدزایی بسیار اهمیت دارد  و در طرح عروس روشن، شهرداری تلاش می کند نورپردازی شهر لاهیجان را به روز رسانی کند و در نقاط تاریک شهر  علاوه بر تأمین روشنایی ، المان های جدید احداث شود .
وی در خصوص آزاد سازی کامل جزیره ، بازگشایی خیابان عاقلیه به بوجایه و خیابان ۲۲ آبان به کاشف شرقی نیز توضیحات مبسوطی بیان نمود .
در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای شهر ، کارشناسان شهرداری  و اهل فن جهت بررسی هر چه بیشتر سند راهبردی لاهیجان  تشکیل  و ماحصل کمیته به صحن شورای شهر جهت تصویب نهایی آورده شود

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.