تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

عطر دل انگیز بهار نارنج در کومله

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
عطر دل انگیز بهار نارنج در کومله
استقبال از نهمین جشنواره ملی بهارنارنج در کومله بی نظیر بود

به گزارش نگین شمال، منوچهر مهدی پور_ شهردار کومله _ با بیان اینکه جشنواره ملی بهار نارنج فرصتی است تا بتوانیم ظرفیت‌های شهر کومله را معرفی کنیم، گفت: جشنواره بهار نارنج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان توانستیم این جشنواره را به ثبت ملی برسانیم.
مهدی پور با بیان اینکه نهمین جشنواره ملی بهار نارنج در طی سه روز متوالی در کومله برگزار شد، گفت: روز اول در کنار بازی های بومی و محلی، جشنواره غذاهای سنتی برگزار شد که با استقبال خوب و پرشور مردم همراه بود.
شهردار کومله با اشاره به عرضه محصولات صنایع دستی گیلان به خصوش شهرستان لنگرود و کومله در این جشنواره، افزود: کاپ قهرمانی شطرنج با ۲۲۰ شرکت کننده و کشتی گیله مردی و لافند بازی از برنامه های جانبی این جشنواره ملی بود.
مهدی پور از استقبال بیش از پنج هزار نفر از شهروندان و گردشگران از نهمین جشنواره ملی بهار نارنج خبر داد و تصریح کرد: تمام‌سعی ما این بود که به بهانه جشنواره بهار نارنج، شعف و شادمانی و نشاط در شهر ایجاد شود که استقبال خوب مردم گویای این مطلب بود.

شهردار کومله ادامه داد: رونمایی از سند ملی نهمین‌جشنواره بهار نارنج، تور گردشگری یک روزه برای بازدید از جشنواره، رونمایی از تمبر جشنواره، ارائه بسته تبلیغاتی جشنواره برای بازدیدکنندگان جهت اطلاع رسانی و آگاهی افزایی مردم نسبت به خواص و فرآورده های بهارنارنج،مراسم عرق گیری از بهار نارنج، اجرای موسیقی فولکلوریک، طبخ انواع خوراکی و شیرینیجات خانگی، فروش محصولات صنایع دستی و لباس های محلی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی بود.

گفتنی است، نهمین جشنواره بهارنارنج شهر کومله توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان گیلان و با حضور هنرمندان مطرح کشوری و استانی به مدت سه روز با ۵۰ غرفه برگزار شد.

خبرنگار:آدینه صوفی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=10314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.