تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

رضا حسینی رییس اداره اوقاف و خیریه شهرستان لنگرود شد

  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
رضا حسینی رییس اداره اوقاف و خیریه شهرستان لنگرود شد
وقف شبکه خدمت رسانی نظامند و هدفمند برای جامعه اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال، حجت الاسلام ستار علیزاده در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ما در دستگاهی خدمت می کنیم چه در حوزه موقوفات، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سراسر دین و دیانت و معنویت است و از عنایات خدا و اهل بیت برخورداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نقاط مشترک موقوفات و بقاع متبرکه و ارتباط تنگاتنگ بین این دو به لحاظ رویکردها، اهداف و ظرفیت ها، افزود: یکی از این نقاط مشترک شبکه خدمت رسانی به مردم است که امروز به لطف خدا و تلاش های جهادی فعالین بقاع متبرکه و برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی و انقلابی در بقاع متبرکه ، بهترین پایگاه بقاع متبرکه است و همه در جهت خدمت گذاری به مردم است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما بیش از هر زمان دیگری بایستی مومنانه تر و هوشمندانه تر با نگاه انقلابی باشد که با توجه به حوادث اخیر در کشور و نگاه رهبری به این موضوع امروز پایگاه پرظرفیتی همچون امام زادگان و بقاع متبرکه و مساجد وجود دارد که تا به امروز کانون تحولات خدمت رسانی دینی و مهندسی فرهنگی در نظام اسلامی بودند .

حجت الاسلام علیزاده ، وقف را شبکه خدمت رسانی نظامند و هدفمند برای جامعه اسلامی و دینی و قرانی عنوان و خاطرنشان کرد: وظیفه مهم در حوزه موقوفات اجرای امینانه نیت واقفین است و یکی دیگر از اهداف مشترک بین موقوفات و بقاع متبرکه ارتباط با اهل بیت است که سیره و سبک زندگی اهل بیت را ترویج می کنند.
وی اوقاف را متعلق به همه مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان و موقوفات خوب در سطح این شهرستان بایستی در جهت اعتماد مردم بیشتر تلاش شود.
حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت و ساز بقاع متبرکه، گفت: خیرین از سال گذشته تاکنون قریب ۵۰ میلیارد تومان در این حوزه کمک کردند.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ مبلغ در مناسبت های مختلف در سطح استان اعزام‌می شوند، خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه بیش از ۱۲۰ مبلغ در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به رویکرد مدرسه محوری، افزود: مبلغین با حضور در مدارس در بحث های تبلیغی و دینی و مشاوره ای و رفع شبهات نیز فعالیت می کنند.

گفتنی است ، در این مراسم از زحمات” سید مرتضی فخر موسوی” قدردانی و ” رضا حسینی ” به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود منصوب شد.
خبرنگار: ریحانه شریفی

 

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=7379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.