تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3
سپاه پاسداران

سردار شریفی:‌ حقوق مشمولین تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران واجد شرایط دریافت در ساتا برقرار شده است.

  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
سردار شریفی:‌ حقوق مشمولین تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران واجد شرایط دریافت در ساتا برقرار شده است.
مسئول ایثارگران سپاه پاسداران گفت: با همکاری و هماهنگی ایثارگران سپاه و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از مهر ۹۵ تاکنون حقوق آن دسته از مشمولین تبصره ۳۸ که برابر بررسی ها واجد شرایط دریافت حقوق بوده‌اند در ساتا ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال؛ سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه پاسداران در گفت‌وگویی درخصوص تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران گفت: با همکاری و هماهنگی ایثارگران سپاه و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از مهر ماه سال ۹۵ تاکنون حقوق آن دسته از مشمولین تبصره ۳۸ که برابر بررسی های انجام شده واجد شرایط دریافت حقوق بوده اند در ساتا ایجاد شده و آزادگان و جانبازان محترم از حقوق مذکور بهره مند بوده و در قالب فیش جداگانه برای این عزیزان اطلاع رسانی شده است.

 

وی ادامه داد: تمامی امورات تبصره ۳۸ از سوی نیروها و سپاه‌های استانی در سامانه بارگذاری و رصد می‌شود و آزادگان و جانبازان محترم تبصره ۳۸ در صورت لزوم به سپاه‌های استانی منطقه خود مراجعه کنند.

 

سردار شریفی بیان کرد: موضوع حقوق جانبازان حالت اشتغال و آزادگان با عضویت رسمی از سوی ایثارگران سپاه با پیگیری از مجلس و دولت در قالب برنامه هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۳ کشور در حال رایزنی است که در صورت تصویب نهایی، مراحل کار مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مسئول ایثارگران سپاه عنوان کرد: تمامی اخبار ، ابلاغیات، ضوابط و سایر امور از سوی ستاد کل سپاه به نیروها و سپاه‌های استانی در طول این ۷ سال اعلان و واگذار شده است. لذا؛ مجدداً تاکید می‌شود آزادگان و جانبازان تبصره ۳۸ در صورت لزوم یا پیگیری به سپاه استان مربوطه مراجعه کنند و از مراجعه به اداره ایثارگران سپاه یا سایر مراکز در تهران خودداری کنند.

 

سردار شریفی با اشاره به انتشار اخبار غیر موثق در گروه ها و کانال های غیر رسمی بیان کرد: آزادگان و جانبازان محترم به اخبار ضد و نقیض که در گروه‌ها یا منابع غیر رسمی درج می‌شود، توجهی نکنند و اخبار صحیح و درست را از مراکز ایثارگران نیروها و سپاه های استانی دریافت کنند.

 

گفتنی است؛ طبق ماده۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، «حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه های موضوع ماده (۲) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهادسازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند. طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.»

 

در تبصره قانون مذکور آمده است:‌ «حقوق وظیفه جانبازان غیرحالت اشتغال مشمول قوانین نیروهای مسلح براساس مقررات مربوط در نیروهای مسلح محاسبه و توسط نیروی مربوط پرداخت می گردد.»

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.