تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سالی متفاوت در جشنواره ملی تئاتر خیابانی لاهیجان با رویکردی نو

  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
سالی متفاوت در جشنواره ملی تئاتر خیابانی لاهیجان با رویکردی نو
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد

به گزارش نگین شمال رضا ثقتی امروز در جلسه سیاستگذاری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که با حضور «کاظم نظری» مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به جایگاه این جشنواره در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این رویداد مبارک هنری در لاهیجان همواره با همکاری و تعامل بین‌ دستگاهی برگزار شده و امسال نیز شاهد برگزاری جشنواره بهتر و باکیفیت‌تر هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری کیفی جشنواره‌ها تصریح کرد: فارغ از گذشته و در تعامل با دستگاه‌های مختلف به‌دنبال رخدادهای فرهنگی و هنری با نگاه تمرکززدایی در سراسر استان هستیم.

وی با تاکید بر تقویت کیفیت جشنواره‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه تئاتر شهروند لاهیجان افزود: این کودک ۱۰ ساله امروز به بار نشسته و با حل معادله چندمجهولی، معضلات و ناهنجاری‌های شهری را در قالب هنر به نمایش گذارده تا با مشارکت و پیشرانی مردم رفع شود.

ثقتی با اشاره به آثار محسوس برگزاری این جشنواره در معضلاتی چون جمع‌آوری زباله، تفکیک زباله از مبدا و … ادامه داد: شهرداری بسترساز فعالیت‌های فرهنگی شهری است و باید تلاش کنیم با توجه به صبغه جشنواره تئاتر شهروند، به سایر مسائل فرهنگی بپردازیم.

وی خواستار پردختن هنرمندان تئاتر به مسائل فرهنگی شد و بیان کرد: بیان مسائل فرهنگی در قالب هنر موجب موفقیت آن در توجه اذهان جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای فراسازمانی است و باید رویدادهای شهر را بر مدار فرهنگ اجرا کرد اذعان کرد: باید با همگرایی و هم‌افزایی و با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام نهادها را در حوزه فرهنگ دخیل کرده تا علاوه بر مشارکت افزایی، با ایجاد نشاط و شادی، اعتمادسازی به نظام را به همراه داشته باشد.

وی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را الگویی برای سایر استان‌ها دانست و بیان کرد: در سال جاری هر شهر گیلان (۱۶ شهرستان) میزبان یک جشنواره تخصصی با محوریت فرهنگ و هنر و به نام همان شهر است.

وی بر توجه به نگاه و دغدغه مردم در تولیدات هنری تاکیدکرد و خاطرنشان ساخت: بدون لکنت از گفتمان فرهنگی دولت و انقلاب که مطالبه مردم است دفاع می‌کنیم و این گفتمان باید در جامعه حاکم شده و جریان هنر بدان پایبند باشد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.