49a2a5dd4d","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان: ظرفیت ایجاد کتابخانه سیار در شهرستان وجود دارد/ مردم و مسئولین باید دغدغه کتاب داشته باشند/ امیدواریم مکانی برای نگهداری کتاب های نسخ خطی در لاهیجان فراهم شود

  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان  لاهیجان:  ظرفیت ایجاد کتابخانه سیار در شهرستان وجود دارد/ مردم و مسئولین باید دغدغه کتاب داشته باشند/ امیدواریم مکانی برای نگهداری کتاب های نسخ خطی در لاهیجان فراهم شود

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال، شهرستان لاهیجان مجموعا ۶ کتابخانه دارد که ۳ کتابخانه توسط خیرین تاسیس شده و مجموعا حدود ۷۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می‌شود. با توجه به شروع هفته کتابخوانی با رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان خانم فاطمه فیلی گفتگویی داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم. رئیس […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال، شهرستان لاهیجان مجموعا ۶ کتابخانه دارد که ۳ کتابخانه توسط خیرین تاسیس شده و مجموعا حدود ۷۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می‌شود.

با توجه به شروع هفته کتابخوانی با رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان خانم فاطمه فیلی گفتگویی داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.
رئیس کتابخانه های عمومی لاهیجان در ابتدا به برنامه های فرهنگی اجرا شده اشاره کردند و گفتند: نشست های کتابخوانی در اماکن و مدارس، کارگاه های آموزشی، مسابقات کتابخوانی از برنامه های اجرا شده توسط این نهاد هست که با توجه به شیوع کرونا تمرکز اجرای برنامه ها در فضای مجازی بوده است.
خانم فیلی در ادامه گفتند: اگر بخواهیم در همه مکان ها و روستاها خدمات رسانی کنیم می‌خوانیم طرح کتابخانه سیار را راه اندازی کنیم که لاهیجان پتانسیل این کار را دارد.
با این روش با شناسایی افرادی که توانایی و شرایط حضور در کتابخانه را ندارند، خودمان به آن ها مراجعه و خدمت رسانی می‌کنیم.
ایشان با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولین باید دغدغه کتاب داشته باشند، گفتند: باید همه مسئولین در عمل همراه ما باشند تا بتوانیم به بالا بردن سرانه مطالعه کمک کنیم. لاهیجان سه دوره نامزد پایتخت کتاب کشور شده و باید نگاه ویژه ای به این موضوع کرد.
فاطمه فیلی در ادامه به وجود کتاب های نسخ خطی و قدیمی در شهرستان اشاره کردند و گفتند: وجود این کتاب های قدیمی و ارزشمند یک امتیاز برای شهرستان هست و باید برای حفظ آن ها تلاش کنیم. امیدواریم با ایجاد يک بخش مخصوص برای نگهداری کتاب های نسخ خطی در شهرستان، زمینه بازدید عمومی از آنها فراهم شود که مسئولین و خیرین می‌توانند در این امر به ما کمک کنند.

خبرنگار:حمیدرضا اسدی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.