تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
تحلیل‌گر روسی مدعی شد:

رئیس واگنر زنده است

  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
رئیس واگنر زنده است
فرارو : ی تحلیل‌گر سیاسی مسائل روسیه مدعی شده پریگوژین اکنون در جزیره بهشتی مارگاریتا در کارائیب مخفی شده است.

والری سولووی، تحلیل‌گر روس به تازگی مدعی شده که “یوگنی پریگوژین” رئیس گروه مزدور واگنر زنده و سالم است و در جزیره‌ای در ونزوئلا به سر می‌برد. او سانحه هوایی رخ داده در ماه آگوست گذشته را عملیات فریب خوانده است.

او هم چنین مدعی شده که ولادیمیر پوتین به بیماری لاعلاجی مبتلا شده و تمام حضورهای عمومی منتسب به پوتین نه توسط شخص او بلکه توسط بدل‌هایش صورت می‌گیرد و وظیفه هماهگی این کار برعهده سرویس‌های امنیتی روسیه است.

یک تحلیل‌گر روسی مدعی شد، یوگنی پریگوژین، رئیس میلیاردر واگنر، از خشم ولادیمیر پوتین در امان ماند و در حال حاضر در کارائیب زندگی می کند.

سولووی ادعا کرده که منابع آگاه به او گفته‌اند پیش از سانحه سقوط هواپیما به پریگوژین در مورد قریب الوقوع بودن آن رخداد هشدار داده شده بود و تمهیداتی برای جلوگیری از حضورش در هواپیما در نظر گرفته شد. او مدعی شده که نقشه فریب در مورد مرگ پریگوژین توسط پوتین و نیکلای پاتروشف چهره سرشناس امنیتی طراحی شد.

او می‌افزاید: «در این عملیات فرماندهان اصلی واگنر مردند تا این گونه القا شود که پریگوژین نیز کشته شده است در حالی که او در اصل زنده و سالم باقی ماند».

والری سولووی مدعی است که پریگوژین تا زمان مرگ ولادیمیر پوتین که آزاد می شود به روسیه بازگردد، در خواب است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های روس در تاریخ ۲۷ آگوست تایید کردند که پریگوژین در سانحه هوایی ۲۳ آگوست جان‌اش را از دست داده است.

سولووی می‌گوید شاید پس از مرگ پوتین به پریگوژین اجازه داده شود تا پنج هزار نیروی واگنر را رهبری کند. او می‌گوید پریگوژین و دولت روسیه در مورد همکاری در شرایط بحرانی با یکدیگر توافق کردند.

سولووی استاد سابق موسسه معتبر روابط بین الملل مسکو یک آکادمی آموزشی برای دیپلمات‌ها و جاسوسان است. او می‌گوید: «پریگوژین در حال لذت بردن از زندگی در یک استراحتگاه بسیار خوب است».

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.