تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

دولت باید برای معیشت مردم و سفره های آنان چاره اندیشی نماید / عدم تحقق وعده‌های روحانی برای پرداخت یارانه معیشتی

  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
دولت باید برای معیشت مردم و سفره های آنان چاره اندیشی نماید / عدم تحقق وعده‌های روحانی برای پرداخت یارانه معیشتی

 ذبیح نیکفر در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: وعده‌های شما برای پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی محقق نشد. کارگروه اقتصادی دولت راهکار درست و کارسازی خصوصا در مورد تامین کالاهای اساسی برای سفره‌های مردم ارائه کند. وی افزود: دولت باید برای […]

 ذبیح نیکفر در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: وعده‌های شما برای پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی محقق نشد. کارگروه اقتصادی دولت راهکار درست و کارسازی خصوصا در مورد تامین کالاهای اساسی برای سفره‌های مردم ارائه کند.

وی افزود: دولت باید برای معیشت مردم و سفره های آنان چاره اندیشی نماید.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست که تا قبل از آغاز سال زراعی آینده وزیر جهاد کشاورزی را معرفی و تکلیف وضعیت وزارت خانه جهاد کشاورزی را تعیین کند.

وی افزود: در پی تورم و خصوصا افزایش ناگهانی قیمت بنزین، هزینه‌های جاری کشاورزان در تولید بالا رفته است وزارت جهاد برای کاهش هزینه‌ها چاره‌ای بیندیشد. وضعیت بد کشاورزان به گونه ای است که برنج و چای در انبارها جمع شده و خریداری ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت چای در کشور گفت: در پی واردات بی رویه و کاهش تعرفه‌های وارداتی، چای تبدیل به چای سنواتی مثل دهه ۷۰ می‌شود که بلا استفاده خواهد بود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس راهکار رونق تولید را کاهش واردات دانست و اظهار کرد: قیمت‌ نهاده‌های کشاورزِی، کود، سم، تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات رو به افزایش است مردم چگونه کاهش تعرفه واردات محصولات موجود تولید داخل را تحمل کند؟

وی افزود: وضعیت آب شرب کشاورزی در سیاهگل و لاهیجان ما را به یاد دهه ۷۰ می‌اندازد متاسفانه کشاورزان هنوز به آب شرب مناسب دسترسی ندارند روستاهایی وجود دارد که هنوز از آب رودخانه به عنوان آب شرب استفاده می‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم در احداث آزادراه سراوان، سیاهکل، املش و چابکسر برای سیاهکل و بازکیاگوراب تسریع شود.

ئی تصریح کرد: وزارت کشور به دستگاه های اجرایی انتخابات مثل بخشداران و فرمانداران تذکر دهد از جانبداری پرهیز کنند و عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نیکفر در پایان نطق خود از ساختار اقتصادی لایحه بودجه ۹۹ انتقاد کرد و گفت: به نظرم در تدوین این لایحه به خواسته مقام معظم رهبری که تغییر اساسی در ساختار بودجه ریزی کشور بوده است، توجهی نشده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.