تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه خنک می شود

  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
دمای گیلان بین ۵ تا ۹ درجه خنک می شود

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای افزایش ابر و روند کاهش دما و به تناوب بارندگی فراهم شده است، گفت: تا روز سه شنبه دمای هوای استان به طور میانگین بین ۵ تا ۹ درجه خنک می شود. شبنم هادی نژاد روز شنبه در گفت و […]

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای افزایش ابر و روند کاهش دما و به تناوب بارندگی فراهم شده است، گفت: تا روز سه شنبه دمای هوای استان به طور میانگین بین ۵ تا ۹ درجه خنک می شود.

شبنم هادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی شرایط برای افزایش ابر، روندکاهش دما به تناوب بارندگی ، وزش باد و رعد و برق ( برخی مناطق شدید) تا اواسط آینده فراهم می شود.

 وی ادامه داد:  از  اواخر وقت یکشنبه( فردا)  تا سه شنبه  هفته جاری با تقویت جریانات خنک شمالی و تشدید ناپایداری ها علاوه بر کاهش محسوس دما ، بارش ها در بعضی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است .

وی  اظهار کرد: طی مدت فعالیت این سامانه جوی، احتمال لغزندگی جاده ها و کاهش دید، آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها ، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش ، احتمال اصابت صاعقه و آسیب به داربست و سازه های سست بنیان به دور از انتظار نیست؛ از این رو  تمهیدات لازم در این ارتباط باید اندیشیده شود.

هادی نژاد  همچنین با اشاره به بیشینه و کمینه دمای استان ادامه داد: بیشترین و کمترین دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب  مربوط به لاهیجان با ۲۶ درجه سانتی گراد و دیلمان هشت درجه سانتی گراد بوده است.

 سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت : دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.