تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
5

در زمان شیوع کرونا حجم کار اداره چند برابر شد/ مرسولات پستی از پاکت به سمت بسته پستی تغییر کرده است/ ارتباط ما نسبت به سایر ادارات با مردم گسترده تر است

  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
در زمان شیوع کرونا حجم کار اداره چند برابر شد/ مرسولات پستی از پاکت به سمت بسته پستی تغییر کرده است/ ارتباط ما نسبت به  سایر ادارات با مردم گسترده تر است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی نگین شمال ، سرکار خانم حوریه رستم زاد رئیس اداره پست شهرستان لاهیجان ابتدا به معرفی این اداره پرداخت و گفت: اداره پست جزو محدود اداراتی است که مدام مردم به آن مراجعه می کنند و به همین خاطر توقعات مردم نیز نسبت به پست بالاست. ما در این […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی نگین شمال ، سرکار خانم حوریه رستم زاد رئیس اداره پست شهرستان لاهیجان ابتدا به معرفی این اداره پرداخت و گفت: اداره پست جزو محدود اداراتی است که مدام مردم به آن مراجعه می کنند و به همین خاطر توقعات مردم نیز نسبت به پست بالاست. ما در این کار محدودیت های خاص خودمان را داریم، مثلا در همین بحث کرونا، اکثر مغازه دار ها فروش هایشان را اینترنتی کردند و ما در آن مقطع کوتاه امکان افزایش زیرساخت را نداشتیم ولی یک حجم بسیار زیادی از مرسولات وارد پست شد و با تمام محدودیت های موجود ما سعی کردیم با تمام توان کار کنیم.

ایشان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان ما در کرونا خیلی درگیر شد و خیلی از همکارانمان بخاطر آلودگی هایی که در بسته ها وجود داشت، مریض شدند ولی ما حتی نتوانستیم حتی یک روز هم از ظرفیت یک سوم یا دو سوم پرسنل استفاده کنیم. در بعضی از روز ها همکارانمان در هنگام توزیع در منطقه بیمار بودند ولی هیچ راهی نداشتیم که مردم را توجیه کنیم که شرایط خاص است.

خانم رستم زاد در ادامه به بیان برخی دیگر از مشکلات این اداره در دوره بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ما جزو اداراتی بودیم حتی نمی‌توانستیم از لحاظ آلودگی موجود فاصله مهار کارمندان را رعایت کنیم، به دلیل اینکه نمی‌توانیم باجه ها را کاور کنیم و پلاستیک بکشیم چون مردم باید این ارتباط را با ما داشته باشند و بسته هایشان به گونه ای هست که با ما آن ارتباط نزدیک کاری را باید داشته باشند تا بتوانیم سرویس دهی کنیم، از طرفی به دلیل اینکه هر منطقه در شهر نامه رسان های خاص خودش را دارد و در واقع از قبل تعیین شده است، اگر یک نامه رسانی به هر دلیلی نتوانست سرکار خودش حاضر شود ما نمی‌توانیم کار آن منطقه از شهر را تعطیل کنیم و ناچاریم آن کار را به همکار دیگه ای که در مسیر دیگری کار می کند، دهیم، یعنی یک فشار مضاعفی به همکار دیگر وارد می شود.

ایشان همینطور از شهرداری و فرمانداری به دلیل حمایت هایشان تشکر کرد و گفت: فرماندار و شهردار لاهیجان در دوران سخت کرونا و با وجود بسته های زیادی که داشتیم و خودش می‌توانست ناقل این ویروس باشد خیلی به ما کمک کردند و هر روز از طریق همکاران شهرداری اینجا ضدعفونی میشد و از لحاظ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، فرمانداری خیلی کمک کرد و همینطور نیرو های نهاد مردمی آقای نوید احمدی هم کمک زیادی کردند.

رئیس اداره پست لاهیجان در ادامه گفت: مرسولات ما از پاکت پستی به سمت بسته های پستی تغییر کرده است و دلیلش این است که مردم مطالبات خودشان را در زمینه پاکت را در فضای مجازی می‌توانند حل کنند مثل ارسال مدارک به وسیله اسکن ولی در زمینه بسته ها اینطور نیست. برنامه ریزی هایی هم که از قبل شده است موتور را به همین دلیل در نظر گرفته اند که بتواند پاکت را ببرد و الان که مردم به سمت خرید اینترنتی رفتند و در زمان کرونا تقاضای مردم چند برابر شد ولی همکاران با تمام مشکلات و ایرادات سعی کردند با تمام نیرو بهترین خدمات را دهند.

ایشان ادامه داد: ما در سال هشتاد حدود ۴۸ نیرو داشتیم الان تبدیل به ۲۵ نیرو شد، در صورتی که خدمات ما خیلی گسترده تر شده است و ما در قسمت قبول خیلی مشکل نداریم، علتش هم این است که ۲۳ دفتر شهری فعال داریم که همین پیشخوان یا دفتر خدمات ارتباطی سطح شهر هستند و ۴۳ دفتر روستایی داریم که همشون می‌توانند کار قبول ما را انجام دهند و در واقع جلوی ازدحام جمعیت را در شعبات مرکزی و ادارات دولتی ما بگیرند ولی کار توزیع بصورت تخصصی در اداره پست انجام می شود.

خانم رستم زاد همچنین به مجوز فروشگاه های اینترنتی اشاره ای کرد و گفت: جوان های جویای کار می توانند با درخواست فروشگاه های اینترنتی که مجوزش را ما صادر می کنیم، یک خدمت رسانی و اشتغال زایی انجام دهند. اگر فروشگاه های اینترنتی خودشان را فعال کنند می‌توانند از خدمات تخصصی ۳۰ تا ۵۰ درصد پست استفاده کنند. وقتی با پست قرارداد میبندن، خیالشان جمع است که پولشان سوخت نمی شود چون اعتماد بین مشتری و فروشنده ایجاد خواهد شد که شما برای دریافت پولتان دچار مشکل نمی‌شوید. در هر کجای کشور اگر سفارشی قبول کنند همکاران ما درب منزل پول را تحویل می‌گیرند و برای فروشگاه واریز می کنند. ما از محتوای داخل بسته های سفارشی اطلاع نداریم. به فروشگاه های اینترنتی یک چهارچوب و قوانینی را میگوییم که اگر رعایت نشده و مشتری شاکی بود پروسه شکایت، بازرسی و نظارت انجام می شود.

ایشان ادامه داد: یکی از مشکلات خرید و فروش در اینستاگرام است. چون اکثر اسم ها فیک یا اسم کوچک است و وقتی سفارشی میرسه فقط اسم کوچک داره و ما اصلا نمی‌دانیم باید کارت شناسایی از طرف بگیریم و سفارش را به عنوان گیرنده تحویل دهیم، تا چه حد صحت داره گاهی اوقات با موبایل روی بسته بررسی میکنیم که اعتراض ها را کم کنیم.

یکی دیگر از دغدغه های مهم اداره پست تحویل مرسولات مهم مثل سند مالکیت است که ما با ثبت اسناد هم قرارداد داریم و یکی از نیرو هایمان آنجا مستقر است. سند مالکیت به گونه ای هست که حتما باید به مالک قانونی یا نماینده حقوقی طرف مقابل یعنی شخصی که باید وکالت داشته باشه، تحویل داده شود. متاسفانه در این زمینه خیلی به مشکل برمی‌خوریم. اکثر شهروندان توقع دارن به دلیل شناختی که شهر کوچک همه همدیگر را میشناسند، بدون اینکه خودشان مالک اصلی باشند تحویل داده شود و چون سند مالکیت یکی از اسنادی است که طرف می تواند با آن خرید و فروش و جعل کند ما به دلیل آن شرایط و محدودیت های حقوقی ایجاد شده، باید مراعات کنیم

رئیس اداره پست لاهیجان در پایان گفت: از مردم فهیم لاهیجان درخواست دارم، این تفاوت را در مقابل اداره پست در نظر بگیرند که ما اداره ای هستیم که با مردم بیشتر از ادارات دیگر در ارتباط هستیم، در واقع خواهان درک بیشتر مردم در این شرایط را داریم. درسته وظیفه ما خدمت رسانی است و این حق مردم است ولی شرایط اداره ما را هم در نظر بگیرند، خیلی از مواقع همکاران ما در گرما و سرما مجبورند با موتور توزیع انجام دهند، درسته حقوق دریافت میکنند و گاهی اوقات مردم اعتراض می کنند که چرا همکارانتون ده دقیقه صبر نکردند. همکاران ما به دلیل برنامه زمان بندی شده که در موبایل هایشان در نظر گرفته شده و جی پی اس که بهشون وصل شده، حتی ماندن درب خانه یک نفر بیش از زمان تعیین شده یک ضریب منفی حساب می آید و نباید زحمت یک روز آن همکار با اون تاخیری که یک مشتری ایجاد می‌کنه از بین برود.

هر همکاری در محدوده کار خودش که در دستگاه جی پی اس تعیین شده، می تواند کار کند و این اگر از مسیر خارج شود سامانه اخطار می دهد و ما میتوانیم ایراد بگیریم که چرا سوخت بیشتر از حد مجاز استفاده شده است. ما هم مشکلات و محدودیت های خاص خودمان را داریم و این انتظار را از مردم داریم که ما را درک کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.