تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

در راستای حمایت از کشاورزان خرید ارقام پرمحصول برنج مازاد

  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
در راستای حمایت از کشاورزان خرید ارقام پرمحصول برنج مازاد
جهاد کشاورزی گیلان خرید حدود ۳۰۰ تن برنج مازاد ارقام پرمحصول را داشته است.

صالح محمدی گفت : شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید ارقام پرمحصول ندا، شیرودی و فجر، برداشت پارسال که مازاد مصرف شالیکاران است را از شالیکاران و انبار شالیکوبی‌ها در استان آغاز کرده و تاکنون حدود ۳۰۰ تن برنج ارقام پرمحصول را در ۶ مرکز خرید شامل شالیکوبی، شرکت تعاونی روستایی و نمایندگی اداره کل غله خریداری کرده است.

وی با اشاره به کشت و تولید این ارقام پرمحصول بیشتر در شهرستان‌های غربی گیلان شامل تالش، رضوانشهر و آستارا، افزود: این شرکت بازرگانی که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و در اداره کل غله استان مستقر شده ، هر کیلوگرم برنج رقم ندا را به قیمت ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان، رقم شیرودی ۴۰ هزار و ۵۱۱ هزار تومان و فجر را ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گروهی از کارشناسان اداره کل غله، جهاد کشاورزی و تحقیقات برنج بر اصالت رقم برنج و نداشتن اختلاط آن نظارت می‌کنند ، گفت : این برنج‌ها در بسته‌های ۱۰ کیلویی بسته بندی و به انبار‌های غله منتقل می‌شود که برای تنظیم بازار و ارائه برنج ایرانی به دیگراستان‌های کشور صادر خواهد شد.

صالح محمدی همچنین با اشاره به آغاز خرید برنج ارقام کیفی مازاد مصرف کشاورزان مانند هاشمی از چند روز گذشته، افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ تن برنج هاشمی مازاد مصرف از سوی چند شرکت بازرگانی خصوصی و فروشگاه زنجیره‌ای در استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اطلاعات کشاورزان و میزان برنج مازاد آن‌ها از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی و مراکز خدماتی جهاد برای خرید برنج در اختیار این شرکت‌های خصوصی قرار داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=11423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.