تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
5

در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد
استاندار گیلان: بر اساس مصوبه دولت، از شهریورتا پایان آذر هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود.

دکتر اسدالله عباسی در دیدار با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در تهران اجرای برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزان را خواستار شد.

استاندار گیلان در این دیدار تاکید کرد : برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزان به ویژه در حوزه تولید محصولات راهبردی نظیر برنج و چای در استان‌های شمالی از جمله گیلان عملیاتی شود.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با تصویب دولت ، از شهریور تا پایان آذر هیچ برنجی به کشور وارد نمی‌شود و در گیلان هم به فراجا اعلام شده تا از ورود محموله‌های برنج به استان جلوگیری کند.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به لزوم تحلیل وضعیت بازار برنج از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، اضافه کرد : در سال ۱۴۰۰ ، کشور با اختلالات و نوسانات ارزی مواجه بود و کسی قادر نبود برنج ۱۵۰ هزار تومانی بخرد، اما در حال حاضر همان برنج ۱۴۰۱ مبنای خرید قرار گرفته و برنج در بازار ۷۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

استاندار گیلان گفت: بدون ایجاد شوک و تورم در بازار، قیمت برنج متعادل شود تا برنج قیمت واقعی خود را پیدا کند.

در این دیدار همچنین مقرر شد جلسه‌ای تخصصی برای تنظیم بازار برنج و چای و بررسی و رفع مشکلات موجود با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گیلان ، رییس سازمان چای کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و همچنین فعالان این حوزه و تجار برای اجرای راهکار‌های عملیاتی و حمایتی از کشاورزان شالیکار و چایکار برگزار شود.

گفتنی است دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هفته قبل در جلسه شورای اطلاع رسانی اعلام کرده بود: ما جلوی ورود برنج داخلی از مازندران و برنج خارجی از سمت دیگر استان‌ها را بسته ایم تا بازار تنظیم و خرید از کشاورزان انجام شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=11639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.