تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2
تاکید معاون بهداشتی دانشگاه ؛

دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی از رفتن به مدرسه خودداری کنند

  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی از رفتن به مدرسه خودداری کنند
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت پیشگیری از شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی در مدارس گفت: دانش آموزان در صورت ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی تا زمان رفع علائم حاد بیماری در خانه بمانند و از حضور در مدارس و تجمعات خودداری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاهعلوم پزشکی گیلان( وب دا)؛ دکتر سید محمود رضوانی-،معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی در بین دانش آموزان ، اظهار کرد؛ دانش آموزانی که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند تا رفع علائم حاد بیماری بهتر است در خانه استراحت کنند و جهت پیشگیری از انتقال ویروس به سایر همکلاسی های خود از رفتن به مدرسه پرهیز نمایند.
وی پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه کردن را در جلوگیری از انتقال بیماری موثر دانست و افزود؛  تمیز کردن و شستن دست ها در فواصل زمانی، اجتناب از لمس چشم ها، بینی، دهان با دست های آلوده و مراجعه به پزشک و همچنین ، پرهیز از خوددرمانی و نوشیدن مایعات کافی می تواند در پیشگیری از انتقال بیماری و بهبود حال بیمار موثر باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه  تصریح کرد؛ استفاده از داروهای ضد ویروسی بنا به تشخیص و تجویز پزشک و عدم استفاده خودسرانه از داروهای آنتی بیوتیک که بر روی سرماخوردگی و آنفلوانزا و بیماری های ویروسی تاثیری ندارند، در کنار استراحت و پرهیز از حضور در اماکن عمومی و تجمعات می تواند از شیوع بیشتر این بیماری ها جلوگیری کند.
دکتر رضوانی در پایان یادآور شد؛ به منظور آموزش هر چه بیشتر دانش آموزان جهت مقابله با بیماری ها و حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت آنها در طول سال تحصیلی جاری، بیش از ۳۷۵ هزار دانش آموز توسط مراقبین سلامت، بهورزان و مربیان بهداشت آموزش دیده اند و ۷۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی نیز  در مدارس سراسر استان آموزش های لازم را دریافت نموده اند.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.