تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
4

حبیب جهانساز خبر داد:پرداخت تسهیلات به چایکاران/پروژه اصلاح الگوی شیب باغات چای از دو سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفت.

  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
حبیب جهانساز خبر داد:پرداخت تسهیلات به چایکاران/پروژه اصلاح الگوی شیب باغات چای از دو سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی نگین شمال حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بعد از اتمام فصل بهره برداری برگ سبز برای برداشت بهتر چای کاران در سال بعد تسهیلات در نظر میگیریم گفت؛به ازای هر هکتار ۴ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ مبلغ […]

به گزارش اختصاصی نگین شمال حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بعد از اتمام فصل بهره برداری برگ سبز برای برداشت بهتر چای کاران در سال بعد تسهیلات در نظر میگیریم گفت؛به ازای هر هکتار ۴ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۱ میلیارد به چایکاران پرداخت شد.

وی تصریح کرد؛تسهیلات سرمایه ای در اولویت خرید ماشین آلات مشخص شده که برای هرس،کفبُر،کمربر و احیای باغات و اصلاح شیب برای چایکاران ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله درنظر گرفته شده است که این رقم برای کارخانجات ۷ درصد است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پروژه اصلاح شیب از دو سال گذشته در دستور کار سازمان چای قرار گرفته است و قصد داریم باغاتی را که در اراضی شیبدار واقع شدند اصلاح کنیم افزود؛باغاتی که از گذشته در راستای شیب بود باعث فرسایش خاک و ایجاد روان آب و سیلاب میشد که با اصلاح الگوی شیب از فرسایش خاک جلوگیری ،برداشت اصولی و مکانیزه ،تامین آب بهتر ، و امکان مکانیزه کردن باغات را نیز فراهم می‌کند.

خبرنگار:حمیدرضا اسدی

سازمان چای کشور

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.