تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

ثبت نام دوره های سوادآموزی در گیلان آغاز شد

  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
ثبت نام دوره های سوادآموزی در گیلان آغاز شد

برابه گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از ایرنا سیروس محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد ی ثبت نام در دوره های سوادآموزی باید به مدارس، ادارات آموزش و پرورش و مراکز یادگیری سوادآموزی مراجعه کنند. وی با بیان اینکه حجم ابلاغی برای استان گیلان در دوره های […]

برابه گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از ایرنا سیروس محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد ی ثبت نام در دوره های سوادآموزی باید به مدارس، ادارات آموزش و پرورش و مراکز یادگیری سوادآموزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حجم ابلاغی برای استان گیلان در دوره های مختلف سوادآموزی هفت هزار و ۲۰۰ نفر است، اظهار داشت: دوره سوادآموزی “توسعه سواد”، انتقال “تعمیق سواد” و تحکیم سواد سه دوره اصلی سوادآموزی است.

محمدی با اشاره به اقدامات معاونت سوادآموزی گیلان برای جذب یا ثبت نام افراد بی سواد اظهار داشت: زمان و مکان تشکیل کلاس و برگزاری امتحانات بر اساس شرایط سوادآموزان برنامه ریزی می شود ضمن اینکه محتوی آموزشی را بر اساس نیاز مخاطبان تولید می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ارایه رایگان تمامی کتب آموزشی و لوازم التحریری، اجرای طرح های مکمل با توجه به نیاز امروز جامعه برای مخاطبان “آموزش ICDL، آموزش از طریق تبلت، آموزش مهارت های فنی، حرفه ای و اجتماعی” برگزاری کلاس با هر تعداد و جنسیت با آموزش دهندگان همجنس و معرفی سوادآموزان ثبت نام شده به دستگاه های خدمات رسان برای دریافت بسته های تشویقی “فنی و حرفه ای، شهرداری و غیره” از دیگر اقدامات برای جذب افراد بی سواد برای شرکت در دوره های سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان نهضت سوادآموزی که بر مبنای داده های سرشماری سال ۱۳۹۵ اعلام شده، گیلان در گروه سنی هدف ” ۴۹ – ۱۰ سال ” ۱۱ هزار و ۵۰۰ بی سواد دارد.

بر اساس آمار سال گذشته، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که از میانگین کشوری با “۳ / ۹۶ درصد باسوادی” بالاتر است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.