تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

تکرار انحراف در تخصیص ارز واردات دارو قابل قبول نیست

  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
تکرار انحراف در تخصیص ارز واردات دارو قابل قبول نیست

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تهدیدهای مداوم دشمن علیه کشورمان را در تمام طول ۴۰ سال اخیر مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود دائماً شدت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اسلامی را افزایش می‌دهند و حتی از تحریم دارویی هم مضایقه نکردند. […]

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تهدیدهای مداوم دشمن علیه کشورمان را در تمام طول ۴۰ سال اخیر مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود دائماً شدت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اسلامی را افزایش می‌دهند و حتی از تحریم دارویی هم مضایقه نکردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان تبدیل تحریم‌ها به فرصت رشد و توسعه کشور با به‌کارگیری روش‌های درست و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند تا در این برهه حساس ضمن ارائه بسته‌های حمایتی، فشار کمتری به قشرهای مختلف مردم وارد شود.

وی توانمندی بسیار خوب شرکت‌های داروسازی داخلی برای تولید انواع داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در صورت تقویت تولید داروی داخلی از خروج ارز جلوگیری به‌عمل می‌آید از سوی دیگر پایه‌ها و زنجیره تولید این بخش نیز مستحکم‌تر شده و در مقابل انواع تهدیدات دشمن مقاوم می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خودکفایی کشورمان در تولید دارو و تجهیزات پزشکی را امری کاملاً شدنی خواند و ابراز داشت: تحریم‌ها با شدت کم و بیش همواره توسط دشمنان علیه کشورمان اعمال شده است اما انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط مانند سنوات گذشته تدبیرهای لازم برای عبور از بحران‌های احتمالی را از قبل بیاندیشند.

نیکفر تأکیدات ویژه مجلس به دولت در مورد نظارت بیشتر بر روی نحوه تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به‌ویژه از ابتدای امسال تاکنون را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه افرادی بیایند و ارز دولتی را گرفته و به‌جای واردات دارو آن را در سایر حوزه‌ها هزینه کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و دولت باید جلوی این کار غیرقانونی را بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی اتخاذ یکسری اقدامات بازدارنده از سوی دولت برای جلوگیری از بروز انحراف در فرآیند تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی واردات دارو را خواستار شد و افزود: طبق آخرین گزارشات وزارت بهداشت در اوایل امسال، هم‌اینک حدود ۳ درصد از داروی مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.