تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2

تلاش برای اخذ سند مالکیت، اولویت اساسی اوقاف گیلان

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
تلاش برای اخذ سند مالکیت، اولویت اساسی اوقاف گیلان
نماینده ی ولی فقیه در گیلان : مهمترین رسالت متصدیان اوقاف تلاش مجدانه برای حفاظت از اموال وقفی است و این مهم با اخذ سند مالکیت موقوفات میسر می‌شود.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان و دست اندرکاران اوقاف استان در رشت گفت : مهمترین رسالت متصدیان اوقاف تلاش مجدانه برای حفاظت از اموال وقفی ست و این مهم در بستر تلاش‌های مجدانه برای اخذ سند مالکیت موقوفات میسر می‌شود.

آیت الله رسول فلاحتی با تشریح ۴ ضلع اساسی وقف مبنی بر واقف، موقوفه، استفاده کنندگان از این موقوفات و در نهایت متصدیان وقف افزود : متصدیان وقف رسالت مهمی برای اهداف واقف و موقوفات بر عهده دارند که باید برای تحقق آن تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر نیت واقف در تمامی موقوفات به درستی مدنظر قرار گیرد ، موازین فقهی و حقوقی آن در راستای اصل امانت داری و قانون مداری به نتایج مطلوب منتهی می‌شود.

وی همچنین بر لزوم خودصیانتی در روند حفاظت از موقوفات و نیات واقفان تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی گیلان نیز در این دیدار از اعزام ۶۵۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان و اجرای طرح‌هایی همچون شمیم خدمت ، قرار دوازدهم و توزیع ۱۸ هزار بسته‌ی حمایتی بین افراد کم برخوردار و ثبت ۱۳ موقوفه‌ی جدید به ارزش ۴۵ میلیارد تومان خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین ستارعلیزاده همچنین در نشستی با اصحاب رسانه اعلام کرد : ۳۰۰ برنامه فرهنگی و عمرانی با موضوع وقف در هفته وقف امسال که از فردا آغاز می‌شود برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.